Witte stip

Plaats reactie

Onderwerp auteur
starter
0-200
0-200

Witte stip

Bericht door starter »

Hoi ik ben karin.ik heb sinds 2 jaar een aquarium.(60 liter) Heb veel gegoogled maar ben nog volledig onwetend.
Ik had in mijn bak zwarte neontetra's , neontetra's, platys en twee algeneters. Twee weken geleden ontdekte ik witte stip op een van de platys. Niet wetende wat het was ben ik gaan vragen. Er gingen 2 dagen overheen. Gevolg meerdere visjes besmet. Temperatuur verhoogd naar 29 graden, exit toegevoegd. Geen resultaat. Op advies ook esha2000 toegevoegd en langer doorgegaan als aangegeven. Van te voren koolfilter verwijderd. Halve bak ververst. Resultaat op 4 na zijn al mijn visjes dood. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het water is getest en is oké. Wat is nu wijsheid. :cry:

stylz
1000+
1000+

Re: Witte stip

Bericht door stylz »

de boel nu even met rust laten, evt na behandelen met exit en ESHA 2000

er is geen water test op witte stip volgens mij.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
starter
0-200
0-200

Bericht door starter »

Dank je voor je reactie. Nee ik wilde alleen maar zeggen dat ik de waterkwaliteit had laten testen of deze in orde was zodat de leefomstandigheden van de vissen goed zou zijn.
Ik weet niet of ik alleen witte stip erin had vandaar dat ik ook esha 2000 had bijgegeven. De laatste twee zwarte tetra's kregen in het midden over de zijkant van de vis een lichte band waar de kleur weg was. Dat heeft dus niets meer met witte stip te maken. Wat het wel is, weet ik niet. Zou het helpen als ik alles eruit haal en de zand opnieuw doe wassen en nieuwe planten erin zet?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Watertesten zegt niet zo heel veel van de gifstoffen testen ze alleen nitriet, KH,PH enz is meestal gewoon goed als je een vrij verse bak hebt dat is immers drinkwater.
Wat je nog meer aan gifstoffen hebt, ja heb je reden om aan te nemen dat je zand of andere decoratie materiaal gifstoffen af geven ?

Ik zou wat dat aan gaat rustig afwachten je hebt nu vrijwel geen vissen, gaan je planten goed groeien, dan is meestal de bak wel gezond, dus tenzij je zand hebt van een twijfelachtige plek, bv de zandbak :) zou ik het lekker laten liggen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0