Twijfel, twijfel.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Twijfel, twijfel.

Bericht door karinD »

Ik heb ontdekt dat mijn groepje garnalen niet meer aangroeit, doordat ik te weinig schuilplaatsen heb worden alle kleintjes opgegeten en overleeft er niet een. Dus ga ik de anubiassen nana die ik nu op steen heb, vervangen door mos. Dat worden dan 3 stenen met riccia.
Maar ik twijfel enorm over de stenen boomstronk achterin. Daar zit een anubias barteli op, en die staat tot aan het wateroppervlak. De boraras maculata vinden die plant heerlijk, ze schuilen erachter en hangen graag ondert de bladeren. Maar die anubias zit helemaal vol met penseelalg en dat ziet er niet uit. Die gaat er dus uit.
Maar nu twijfel ik enorm. Zal ik hem vervangen door een nieuwe anubias, of zal ik hem vervangen door flame mos, ook voor de garnalen? De stronk is zo'n 25 sm hoog en daarmee steekt hij zo'n 7, 8 cm boven de cryptocorynes die ervoor staan uit, en als het mos volgroeit is zal hij nog steeds een cm of 15 onder de waterlijn uitkomen. Naast de stronk staan snelgroeiers. Die steken dan een heel stuk boven de stronk uit. Zou dat wel mooi zijn? Doe ik mijn vissen dan weer niet te kort? Maar mijn garnalen dan, hebben die aan 3 plukjes riccia genoeg om voort te kunnen planten?

Wat zouden jullie doen?

Dit is de stronk met de anubias erop. Die is hier nog laag. Het mos wat erop gebonden zit, is bijna niets van over omdat dat overschaduwt wordt door de crypto's. Daar hebben de garnalen dus niks aan.
Afbeelding

Net nadat ik vorig jaar de bak had verandert, alles is dus nog jong maar zo zie je wel mooi hoe hoog de stronk komt
Afbeelding

Dit is hem nu van voren. Je ziet zo de hele boomstronk niet meer, maar dat geeft niet echt. Hij is hol en de corry's hebben hem tot hun woonplek gemaakt. Let niet op de planten ernaast, die waren losgeraakt en heb ik er net weer ingezet waardoor ze er wat verfomfaait uitzien. Morgen staan ze weer rechtop.
Afbeelding

En van de zijkant, dan zie je hem nog wel maar dat komt op de foto door weerspiegeling niet goed over
Afbeelding
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Re: Twijfel, twijfel.

Bericht door karinD »

Ik ben hard aan het nadenken over iets heel anders. Die boomstronk blijft, maar ik wil toch zorgen dat hij een beetje zichtbaar wordt. Ik denk dat ik een javavaren erop ga maken. Ik ben nog even aan het nadenken over hoe en wat, probeer me een plaatje in mijn hoofd te maken van hoe dat er dan uit gaat zien maar ik denk dat dat het gaat worden. Maar het uiteindelijke resultaat krijgen jullie nog wel te zien.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Doe eens een ander varen dan een java :P

Ik heb bv Bolbitis heudelotii, Bolbitis difformis en Microsorum Pteropus Trident

hier onder de trident.
Afbeelding

of Microsorium pteropus/Windelov, ik heb ook java varen, maar die andere varens zijn net ff iets anders, ik vind vooral de trident erg mooi en groeit de pan uit.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Die ziet er inderdaad ook erg mooi uit, maar ik denk dat het toch de gewone gaat worden. Die kan ik namelijk heel simpel gewoon gratis ophalen bij iemand. Ideaal voor mijn inmiddels heel erg uitgedunde budget ;)

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ja denk dat ik wat ver weg zit :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Ja, dat denk ik ook. Jammer, want de trident is ook wel mooi.
Maar dat geeft niet.