Hoi
Dat het mannetje wat groter is(beetje boel

) dat is normaal hoor en klopt ook zekers wel.
heb hier een man zitten van 6 cm met twee vrouwen tot zijn beschikking van een centimeter of twee.
deze vrouwen kunnen behoorlijk agressief zijn zodra ze eieren hebben en dan nog wel net even iets erger dan de man op dat moment. ze is wel klein maar staat haar 'mannetje wel hoor''
inrichting van de bak daar zullen veel schuilmogelijkheden in moeten zitten en geef je ook maar wat de kans om eieren af te zetten op hout of in grotjes etc. vel licht houden ze niet echt van dus je kunt dat beperken met drijfplanten. persoonlijk hou ik van een planten bak vol en blijkbaar de de caca's het daar ook biezonder goed in. ik zelf gebruik ook veel kienhout.
ze houden van zachtzuur water, vooral de zuurtegraad-ph is zeer belangrijk dit is te regelen met het filteren over turf of eikenextract.
voeding is redelijk makkelijk vind ik bij deze vissen, ze pakken hier geloof ik alles wel. vlokkenvoer, tubifex(gedroogd) artemia-naupliën witte, rode en zwarte muggelarven gaan er ook allemaal prima in.
caviar op de bodem heb ik zelf geen ervaring mee. mocht je nog meer willen weten dan vraagt u het maar.