Maar ik ben ontzettend blij met de veranderingen niet enkel vanwege de wat vriendelijkere energierekening maar ook omdat het licht wat fijner overkomt als je de bakken inkijkt.
Van de bakken die zonder meer al voorzien waren van een eigen lichtkap, zijn deze kappen bewust weggehaald in de stellingen. Ik heb stukken transparante slangen doormidden gesneden en over de kopse kanten van het glas gezet. Daarover heen zijn glazen afdekplaten van 4 mm gekomen. De stukken slang die zowel als buffers en als afstandhouders dienst doen, zorgen ervoor dat er voldoende opening aanwezig is opdat de gassen vanuit het water kunnen ontvluchten en er weinig tot geen condensvorming aan de afdekplaten ontstaan. Een hele goede vriend van mij werkt bij een glasbedrijf en heeft op mijn verzoek de glazen afdekplaten gemaakt met mooi afgewerkte randen opdat ik mijn vingers er niet aan snijd.
De laatste armatuurtjes hebben een softtouchschakelaar en je behoeft er als het ware enkel overheen te aaien om het licht uit danwel aan te schakelen.
Ik zie feitelijk niet echt dat ik ingeboet heb met de intensiteit van het licht. Ik heb een paar bakken van witlicht voorzien i.p.v. warmwit. En dat is een hele verbetering geworden in desbetreffende bakken.
Totaalconclusie: Ik ben tevreden!