Hallo iedereen,
Mijn bak staat nu drie werken en afgelopen vrijdag zijn de eerste visjes welkom geheten. Het gaat met de vissen helemaal goed. Echter zie ik sinds gisteravond een witte bol van ongeveer 5mm bij een van mijn planten. Ik ben de naam even kwijt van de plant maar het is en plant met witte nerven.
Er zit geen voedingsbodem in, eens in de week voeg ik easylife toe en het is en aquarium van 60 cm. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Schimmel?
Re: Schimmel?
De witte bol zal wel een berg schimmel/bacterien zijn, die kan je het best uit je bak halen, krijg je alleen maar ellende mee.
Best is afzuigen met een slang, je plant met witte nerven is vermoedelijk geen aquarium plant en deze zal wel dood gaan, helaas verkopen de winkels graag planten die niet kunnen leven onderwater voor het aquarium.
Wil je nog plezier van de plant hebben zet hem dan in een potje op de vensterbank
Best is afzuigen met een slang, je plant met witte nerven is vermoedelijk geen aquarium plant en deze zal wel dood gaan, helaas verkopen de winkels graag planten die niet kunnen leven onderwater voor het aquarium.
Wil je nog plezier van de plant hebben zet hem dan in een potje op de vensterbank
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Bedankt Stylz, voor de info. Zelfs in de dierenwinkel wisten ze niet wat dit was maar ik heb het gewoon weggehaald. Ook de plant en de stenen gereinigd. Ik wil de plant nog even aanzien voordat ik deze eruit haal, maar ik denk dat je zomaar eens gelijk zou kunnen hebben.
Het eerste wat ik dacht toen ik je post las over witte nerven dacht ik "dat is geen aquarium plant.." Maar ik kan het mis hebben natuurlijk 
Het zou kunnen zijn dat het plantje begint te rotten..Helaas verkopen winkels regelmatig plantjes die niet in een aquarium thuishoren....Erg jammer.
Heb je anders een foto die je hier zou kunnen posten?
Foto's zeggen vaak meer dan duizend woorden....
Het zou kunnen zijn dat het plantje begint te rotten..Helaas verkopen winkels regelmatig plantjes die niet in een aquarium thuishoren....Erg jammer.
Heb je anders een foto die je hier zou kunnen posten?
Foto's zeggen vaak meer dan duizend woorden....