Vraagje over toevoegen EI methode

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Vraagje over toevoegen EI methode

Bericht door Linda »

Ik voeg al een paar maanden plantenvoeding toe met zelfoplos poeders volgens de EI methode.

Nu probeer ik van mijn bruinalg en baardalg af te komen die ik heb gekregen na het omgooien van mijn inrichting...
Ik heb al de circulatie verbeterd, de co2 verhoogd, lichtduur verkort (naar 10 uur per dag) en ik voeg dagelijks 5 ml Easy Carbo toe.
Nu heb ik ook mijn plantenvoeding (micro én macro) met 10 ml per dag verhoogd maar nu vraag ik me af..Omdat je met de EI eigenlijk al overdoseerd...of dit wel nut heeft en übberhaubt wel mág. Ik ondervind tot nu toe geen problemen. Maar als het geen nut heeft dan liever niet natuurlijk..

En wat is de beste tijdstip van de dag om je plantenvoeding toe te voegen? Als de lampen net aangaan of enkele uren erna? Als de zon opgaat?

stylz
1000+
1000+

Re: Vraagje over toevoegen EI methode

Bericht door stylz »

Ik gooi in waneer het mij uitkomt :) maar wel op de dag dat het moet uiteraard :)

meer gaat je niets brengen er is voldoende meer nemen je planten toch niet op als je dosering goed is, veel kwaad kan het niet snel mits ja maar ververst
Baard alg gaat niet zo maar meer weg als je de omstandigheden goed maakt helaas, vaak is het gewoon bladeren met baardalg weg knippen net als met penseelalg.

siamesealgen eters helpen maar dat zijn vrij forse vissen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Thanks stylz...dat wordt dus weer de normale dosis ;)

Dat ik ze weg moet knippen ben ik mij helaas van bewust...Ik hoop alleen dat de onstandigheden nu zo zijn dat het ook wegblijft.....

En NO WAY dat er bij mij nog siamese algeneters inkomen! Sowieso heb ik er geen plek voor :P

Onderwerp auteur
Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Wat is eigenlijk het beste tijdstip om plantenvoeding toe te voegen? Net wanneer de lampen aan zijn? Of maakt het niet uit omdat het toch wel in de bak blijft tot de planten het hebben opgenomen?
Op werkdagen bv is het voor mij niet mogelijk om het toe te voegen wanneer het licht net aan is. En moet er echt 24 uur tussen het toevoegen van micro en macro zitten?
Stylz heeft dit al heeft beantwoord maar ik vroeg mij af wat anderen doen.

Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

Ik doe het altijd na mijn werk want om 2 uur gaan mijn lampen pas aan en ik ben meestal tussen 4 en 7 uur thuis.
Dus voor mij is het ook niet anders.