Show je mooiste en bijzonderste guppen

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

Show je mooiste en bijzonderste guppen

Bericht door ApistoTammy »

Geloof niet dat dit topic er al was?

Leek me wel leuk om elkaar te kunnen showen wat onze mooiste en/of meest bijzondere gupjes zijn.
Kwam op het idee omdat ik toevallig vandaag weer een supermooi mannetje aan mijn groep heb toe kunnen voegen.

De nieuwe aanwinst:
Afbeelding

Mijn andere man:
Afbeelding

Hier heb ik er 3 van zwemmen (1 vol rood staart, 1 rood met wat gelig erdoor, 1 rood met in het midden witblauwig);
Afbeelding

verder nog een lichte dame met zachtblauwe staart/vinnen met de bovenste rand van de staart een streepje rood (helaas cameraschuw), 1 zwartige met donkerzwarte ronde staart, een zwartige met meer grijzigzwarte staart, een redelijk standaard dame met geel gestipte staart en een dame met blauw/gelige staart met twee zwarte banden erin.
Laatst gewijzigd door ApistoTammy op 03 okt 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Re: Show je mooiste en bijzonderste guppen

Bericht door emeraldking »

Ik zeg dit niet elke dag maar da's zekers een mooie man om te zien. Goed dat m'n vriendin dit niet leest want zo'n uitspraak uit mijn mond kent zij niet... 't Is maar goed dat we het over een gup hebben.

Is het jouw opzet om deze verschillende guppen te gaan kruizen of probeer je met de meeste gelijkenden voor nazaten te zorgen? Was ff nieuwsgierig ernaar...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

Als het aan mij alleen gelegen had, zou ik inderdaad gaan kleurmatchen en/of experimenteren wat bepaalde combi's tot resultaat geven. Bijv. wat zou er uit die rood/zwarte man komen als ik m mix met de blauwstaartdame, of de snakeskin met die lichte roodstaarten. Maar ook hiervoor geldt weer;opgelegde bakkenlimiet. Ik blijf gewoon subtiel aansturen dat ik in onze toekomstige woning meer vrijheid krijg tot kweek.
Voor nu hoop ik erop dat de nieuwe man de roodstaart dames leuk vindt, en dat daar wat jongen uitkomen die op pa lijken, maar aangezien alle dames al zwanger zijn, zal dat waarschijnlijk wel wat worpen verder zijn voor t zover is.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Zal ik ook eens wat shotjes van mijn sierguppen proberen neer te zetten:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn dan een reeks foto's van siergupmannen die hier rondzwemmen...

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

ApistoTammy schreef:Voor nu hoop ik erop dat de nieuwe man de roodstaart dames leuk vindt, en dat daar wat jongen uitkomen die op pa lijken, maar aangezien alle dames al zwanger zijn, zal dat waarschijnlijk wel wat worpen verder zijn voor t zover is.
Da's nu idd het punt als blijkt dat de dames reeds bevrucht zijn... Of een nieuw maagdelijk vrouwtje erbij zetten. Of idd een engelengeduld opbrengen totdat het vrouwtje weer schoon (vrij van zaad) is...

Wens je in ieder geval veel kweekplezier!

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

Ben zelf niet zo'n endler-fan, maar je hebt er een stel interessante tussen zitten waar ik geen nee tegen zou zeggen. Nummertjes 1, 10, 14 (de kleur wel, vind de staartpunt minder), 16, 17 (zelf al eens gehad, mooi donkerblauw), 18,19 & 22 (das gewoon wow)

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

dat wordt dus engelengeduld :Innocent: , maar sowieso is het al leuk om te zien waarmee ik verrast ga worden, een paar dames staan inmiddels bijna op klappen, dus dat wordt een babyboom.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Ik ben zelf in het algemeen geen fan van sierguppen met een delta- of triangelstaart. Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Als het om sierguppen gaat dan heb ik graag wat variatie in de staartvorm. Zoals boven wel duidelijk is geworden.
Als het om guppen in het algemeen gaat dan kies ik voor wildvormen. Endlers hebben bij mij t.o.v. jou dan wel weer een preferentie. Maar dat blijft uiteraard ook iets geheel persoonlijks.

Op de foto's zijn de volgende endler/guppy hybriden, nr.:
2,9,10,11,12 en 23.
De japan blue foto's nr. 5,8 en 20 zijn guppen en geen endlers. D'r zijn nog veel mensen die denken dat japan blue endlers zijn maar ze zijn guppen.
Nr. 22 is een pink paradise maar wordt ook wel red moscow genoemd. Nou, ontstond deze in een moscowgroep die geen rood in het uiterlijk hadden. Toevalstreffer!

Volgens mij moet jij gewoon een straffere hand hebben naar jouw vriendje toe en een totale aquariumkamer tot je beschikking hebben in het nieuwe huis... I rest my case!

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

emeraldking schreef: Volgens mij moet jij gewoon een straffere hand hebben naar jouw vriendje toe en een totale aquariumkamer tot je beschikking hebben in het nieuwe huis... I rest my case!
subtiel kneden werkt bij hem beter, maar een kweekruimte gaat er komen hoor :lol: Gelukkig heb ik nog wel een jaartje of 2 voor het zover zal zijn.

Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders zou de wereld maar saai zijn.

Dat van de japan blue's wist ik toevallig.
Ik had die red moscow niet als zodanig herkend, in mijn hoofd zijn die bijna helemaal effen knalrood, zo zie je maar weer wat associaties doen he. Vind pink paradise wel een mooie naam voor die lichtere versie
.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Kan ik me voorstellen hoe de verbeelding tot iemamd kan spreken als je het over een red moscow hebt en dan geen doorgetrokken rood ziet. Maar het is er heus ééntje hoor...

De meeste guppenliefhebbers die nog niet doorgewinterd zijn, denken bij moscowguppen aan een complete dekking aan kleur op het lijf. Niets blijkt minder waar te zijn want de moscowlijn is feitelijk begonnen met een donkergrijsdekking op het lijf waarbij vanaf de schouder tot aan de snoet vlees- danwel lichtgrijskleurig was. De eerste moscowlijn met een volle dekkleur over het lijf is van vele jaren later. Hierbij was deze eerste volkleur een zwarte versie. Naderhand zijn pas de andere variaties erbij gekomen, t.w. blue, green, albino en red.

D'r zijn zelfs moscows die veel bonter zijn aan kleurstellingen. Hierbij wel vermeldend dat het dan niet om grootstaartige guppen gaat.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

En aankomende maand dan krijg ik van een hele gerenommeerde duitse kweker de volgende guppen:

Blonde albino dubbelzwaarden

Afbeelding

En de orangeline wildgup

Afbeelding

En nog een partijtje van de blonde red chest endlers (sorry niet per direct een foto bij de hand)

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

die blond albino's zijn ook wel mooi.

Van de moscows wist ik wel dat er meer was dan alleen effen, met de cobra/snakekin variant was ik bijv. wel al bekend. Ik vind dat effen vaak wel erg mooi, maar vind de keerzijde van moscows dat ze vaak een veel te grote staart hebben, die eigenlijk te zwaar is voor ze.

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

mehehe, bakje staat nog steeds leeg in de kamer, dus vriendlief heeft pech, ga m opnieuw vullen en daar eens een van de heren met een paar dames in mikken. Nu nog kiezen welke combi.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Dus vriendlief heeft dikke pech...? Laat 't maar eens weten welke combi het uiteindelijk is geworden...

Onderwerp auteur
ApistoTammy
0-200
0-200

Jep. Stukje bij beetje krijg ik mijn zin wel ;) Dit is een mooie start in het kader van 'opruimen komt er toch niet van'.
Maar wat vervelend, dan moet ik over een poosje toch een bakkie erbij hebben voor het jonge grut, die kan ik natuurlijk niet zomaar bij mijn mengelmoesje babies gooien....hihi.
Tuurlijk laat ik het weten wat de match wordt.
Straks eerst eens een rondje doen op jacht naar wat dames erbij, wie weet heeft de een of ander nog wat moois zitten waarvan ik zeg 'díe passen perfect bij die of die man'. In elk geval op zoek naar een paar van die roodstaart dames, die ik had waren al ouder en dat is nu goed te merken.