Wat voor vis is dit?
Wat voor vis is dit?
Vandaag een aquarium opgehaald omdat ik een lek in mijn kweekbak had. Hier zaten een paar vissen en kreeften bij. Nu vroeg ik met af of dit een platy of een maillot soort is, of iets heel anders? 

Re: Wat voor vis is dit?
En als we toch bezig zijn, welke visjes zijn dit? 

Lastige vraag. Het verschil tussen platy's, molly's en vrouwelijke zwaarddragers is niet heel erg groot. En allemaal komen ze in allerlei kleuren voor.
Persoonlijk zegt mijn voorgevoel dat de eerste een molly is.
De tweede foto is nog lastiger om te zeggen aangezien de vissen erg weinig kleur tonen. Daarnaast is het wat makkelijker te zien als de vissen meer van opzij of de kop beter word gefotografeerd.
Het enigste wat ik er over durf te zeggen is dat het een tetra soort is.
Persoonlijk zegt mijn voorgevoel dat de eerste een molly is.
De tweede foto is nog lastiger om te zeggen aangezien de vissen erg weinig kleur tonen. Daarnaast is het wat makkelijker te zien als de vissen meer van opzij of de kop beter word gefotografeerd.
Het enigste wat ik er over durf te zeggen is dat het een tetra soort is.
Deze duidelijker? Zijn twee verschillende soorten volgens mij? Heb het niet over de neon tetra's

Tweede foto zijn vuurneons! Kijk maar in mijn topic ik heb dezelfde. Bij jou zijn ze alleen nog iets bleker, misschien van de stress
Ze zijn ook nog jong zo te zien.
Op de laatste foto zie ik 2 vuurneons, 1 neontetra en een groepje van iets anders wilde je die ook weten?
Op de laatste foto zie ik 2 vuurneons, 1 neontetra en een groepje van iets anders wilde je die ook weten?
Hallo 
Ja die wil ik ook weten
ze hebben al meer kleur als gister dus dat komt wel goed denk ik
Die vuurneons klopt in ieder geval! Heb het even gegoogled. De hockeystick zou kunnen. Ga ze morgen nog eens goed bekijken als,het licht weer aan is. Bedankt voor de informatie in ieder geval!
Die andere zijn volgens mij zwarte neontetra's 
Idd zwarte neons, hockeysticks zien er heeel anders uit. Daarbij loopt t zwarte door naar de onderkant van de vin en ontstaat er een hockeystick vormige streep over t lichaam.
Leek alsof dat zo was bij sommige op de fotoRickpad schreef:Idd zwarte neons, hockeysticks zien er heeel anders uit. Daarbij loopt t zwarte door naar de onderkant van de vin en ontstaat er een hockeystick vormige streep over t lichaam.
Hallo