Super link Jeto, thx! Hier heb ik veel van opgestoken.Jeto schreef:Dit is pas de 2e dag hèDus ik kan nog geen zwarte stipjes zien. En ik heb tenslotte zelf gezien dat ze bevrucht waren, want ik was erbij toen het gebeurde.
Zoals je hier kunt zien: http://hobbykwekers.nl/de-kweek-van-cor ... eus-albino hoort het juist dat de eitjes verkleuren
Maar ik heb ook een filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=PWQYRFqYLbQ
p.s. De kwaliteit van het filmpje kan nog wat slecht zijn, omdat hij net is ge-upload.
Jeto
Eindelijk: De Corydoras aeneus & pygmaeus kweek
Re: Eindelijk kan het beginnen: De Corydoras aeneus kweek
met licht en liefde, Lizzy
Wat denk je,
Ik kom net terug van een lange dag school hebben ze gewoon weer afgezet
Ik had al zo'n vermoeden, omdat ze vanochtend heel druk waren. Waar moet ik ze nu weer laten
Ik zal zometeen proberen foto's te maken, want het zijn er echt super veel.
Ik kom net terug van een lange dag school hebben ze gewoon weer afgezet
Zal ik zeker doen
Ik heb nog een nieuwtje vers van de pers:
Ik zag de jonkies bewegen in hun eitjes
Dat is zo leuk om te zien zeg! Ik denk dus dat ze morgen gaan uitkomen of heel misschien vanavond al. Ik heb natuurlijk foto's en een filmpje.
Maar helaas moet ik nou eten (spagetti) dus ik zal na het eten gelijk posten
Ik heb nog een nieuwtje vers van de pers:
Ik zag de jonkies bewegen in hun eitjes
Maar helaas moet ik nou eten (spagetti) dus ik zal na het eten gelijk posten
eet smakelijk
we zijn heel benieuwt
we zijn heel benieuwt
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
Hier dan de beloofde foto's (+filmpje)
Een nieuw tros eitjes tegen het raam

Ook nieuwe trosjes op het filter en op het raam. Je ziet dat ze sommige op het filter hebben weggesnoept.

Weer een trosje

En de eitjes in het bakje. Je kunt zo goed zien dat ze zijn veranderd. De meest donkere zullen wel snel uitkomen en daar zit het jong binnen in ook veel te bewegen en de andere bewegen ook wel maar niet zo hevig als echt die donkere.

Filmpje komt er zometeen aan, als ik het bericht kan editten zal ik het ook doen. Maar er is even wat fout gegaan met movie maker en dergelijken.
Groet,
Jeto
Een nieuw tros eitjes tegen het raam

Ook nieuwe trosjes op het filter en op het raam. Je ziet dat ze sommige op het filter hebben weggesnoept.

Weer een trosje

En de eitjes in het bakje. Je kunt zo goed zien dat ze zijn veranderd. De meest donkere zullen wel snel uitkomen en daar zit het jong binnen in ook veel te bewegen en de andere bewegen ook wel maar niet zo hevig als echt die donkere.

Filmpje komt er zometeen aan, als ik het bericht kan editten zal ik het ook doen. Maar er is even wat fout gegaan met movie maker en dergelijken.
Groet,
Jeto
Hier het beloofde filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xZHne1Yxdog
Edit:
Helemaal vergeten te vragen:
Kan ik nu gewoon nog waterverversen? Of gaan de eitjes dan kappot?
Alvast bedank,
Jeto
http://www.youtube.com/watch?v=xZHne1Yxdog
Edit:
Helemaal vergeten te vragen:
Kan ik nu gewoon nog waterverversen? Of gaan de eitjes dan kappot?
Alvast bedank,
Jeto
Gedeeltelijk verversen, met een kopje of koffiebekertje, zoals op de Hobbykweek site was aangegeven.
met licht en liefde, Lizzy
Ik heb zojuist weer waterververs, ik denk dat ik dat er gewoon in hou omdat het goed is. Maar ik denk wel dat ik het nu alleen s'middags doe, omdat
de eitjes zijn uitgekomen
Net toen ik eventjes ging kijken waren er al een paar uitgekomen. Ik heb het water weer ververst en esha2000 toegevoegd. In de bijsluiter stond dat dat het geen kwaad kon voor jonge beestjes en zelfs wel goed was voor de groei en tegen achterstanden. Andere eitjes beginnen nu ook uit tekomen zag ik. Echt grappig.
de eitjes zijn uitgekomen
hey dat is echt leuk!!
heb je foto`s van de baby`s??
heb je foto`s van de baby`s??
groetjes Mar
Net toen ik terug kwam van school zijn er nog meer uitgekomen
Ik heb ze een beetje geteld en het zijn er ongeveer 20-25 De rest zullen waarschijnlijk morgen uitkomen of misschien nog vanavond. Ik heb zojuist ook Sera micron (stofvoer) gekocht voor de jongen.
Ik hoef niets denk ik te vertellen van de ouder dieren, want ik denk dat jullie wel weten wat er aan de hand is.
Ik zal zometeen gelijk foto's maken, maar nu even een broodje gezond met ju d'orange eten
Jeto
Ik hoef niets denk ik te vertellen van de ouder dieren, want ik denk dat jullie wel weten wat er aan de hand is.
Ik zal zometeen gelijk foto's maken, maar nu even een broodje gezond met ju d'orange eten
Jeto
-
dirk trilob
- 0-200

uhm, nee?Jeto schreef: Ik hoef niets denk ik te vertellen van de ouder dieren, want ik denk dat jullie wel weten wat er aan de hand is.![]()
Ze hebben afgezet 
Nou hier dan de beloofde foto's 
Het eerste officiele shot van de jonkies

Hier ook weer een paar. Je ziet de dooierzak nog zitten. Als de dooierzak op is dan begin ik met voeren.

Groet,
Jeto
Het eerste officiele shot van de jonkies

Hier ook weer een paar. Je ziet de dooierzak nog zitten. Als de dooierzak op is dan begin ik met voeren.

Groet,
Jeto