Een nieuw project

Plaats reactie

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Een nieuw project

Bericht door Kees »

Hij is mooi geworden, mijn bak is 151cm.......... :D
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Stap 06: eerste laag tegellijm

Goed, op naar de volgende stap! Men neme de volgende ingredienten:

Afbeelding

De rubber handschoentjes zijn ideaal voor dit proces, je kunt overal bij. Ik heb een vuilniszak in de emmer gedaan want mijn vorige project heeft mijn andere emmer verpest, nu kan ik het hele zaakje weggooien zonder gedoe.

Afbeelding

Zoals ik al eerder zei heb ik delen van de wand vast aan elkaar geplakt. Dit biedt voordelen op het einde, want dat is minder lang puzzelen en ik kan nu alvast de stenen meer een geheel laten worden, en wat gaten dichten.

Afbeelding

De stenen die al hun laag hebben gehad zet ik veilig op zolder neer, een koele omgeving waar ze niet te snel drogen, af en toe ga ik er met de plantenspuit over om het proces te vertragen...ik ben benieuwd!
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Nou dat vast aan elkaar kitten viel een beetje tegen want de tegellijm is te zwaar :mrgreen: Dan maar alsnog een puzzel ervan maken. Onthouden jullie waar alles lag?
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Ehm <kuch> eh...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Uhhhh... je kunt beter ff je foto's terug kijken vrees ik :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

fnoorden
0-200
0-200

Bericht door fnoorden »

Zucht, en het ging zo lekker.

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

De eerste laag tegellijm is nu waarschijnlijk droog en vanavond kan ik weer foto's posten. Omdat dit een ingewikkeld project is moet ik al allerlei strategieen bedenken hoe en op welk moment ik alles in elkaar ga klussen. Want in godsnaam, hoe kom ik overal bij met de hars als straks alles al in elkaar gelijmd is? En hoe ga ik al die stukjes harsen zonder dat ze voorgoed aan mijn tafel geplakt zitten? Dat geldt ook voor het schilderwerk.. :? Het is veel denkwerk (maar dan heb je ook wat he, hopen we dan).

Dus vanavond meer over de tweede lijmlaag en ik ga het gaas er ook in zetten!

De 18e moet de bak al in gaan draaien, de dag erna ben ik namelijk twee weken op vakantie, dus dat zou natuurlijk hardstikke mooi uitkomen. Moet ik wel even doorkarren... 8)
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Stap 07: tweede laag tegellijm

Zo, ik kijk op mijn zoldertje en de eerste laag ziet er goed uit zo. Ik mag weer verder joepie! (wat duurt dat wachten lang he)

Afbeelding

De stukken die aan elkaar bleven zitten zien er nu wel mooi uit, dus na deze tweede laag ga ik weer proberen wat delen aan elkaar te lijmen, zodat ik bij de laatste laag het tot een geheel kan maken. Hopelijk is de constructie dan sterker dan eerst.

Afbeelding

Afbeelding

Nou, sta je dan met je goeie gedrag tussen al die stukkies. Wat ging ik ookalweer doen? Ohja achterwandJE bouwen... :coffee:
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

ghe ghe ghe het wordt wel een hele puzzel zo he, maar volgens mij het resultaat er best zijn.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Volgens mij ziet er nu anders uit...... :D
Succes met puzzelen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

ahh mn pandaatje heeft het niet overleefd in het vakantiehuis. :cry: Ik hoop dat de rest rustig rond blijft zwemmen tot ze weer worden overgezet naar hun nieuwe paradijs...

Stap 08: Schuren en klaarmaken

Okee, nu gaan we de kleine dingen doen. Alle druipers van de stenen moeten worden opgeschuurd, de grote achterwand heeft het gaas nodig ter afscherming van de pomp en ik leg alles weer even tijdelijk op elkaar om te kijken of ik nog wat stukken aan elkaar kan kitten voordat de derde laag tegellijm erop gaat.

Ik heb gaas bij de gamma gehald, het is van polyester en lekker buigbaar. I.p.v. voor insectjes, deze keer voor visjes :vis:

Afbeelding

Het gaas knip ik uit ter grootte van het gat wat er nog is. Die zet ik tijdelijk even vast met haakjes/spijkers o.i.d. en dan kit ik het zaakje er tegenaan. Dan snij ik nog een dunne strip piepschuim uit die weer tegen het gekitte gaas aan komt te liggen zodat het geheel goed vastzit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu is het weer tijd voor wachten, lang wachten... :coffee:
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Stap 09: 3 laag tegellijm

Ik heb nog wat stukken aan elkaar kunnen lijmen en de derde laag tegellijm gaat daar nu overheen. Niet alles past meer zoals voorheen dus ik heb de indeling een klein beetje gewijzigd :)

Nu zit ik ontzettend te tobben over de hars. Het is zo'n vervelend spul, dat ik het straks in een keer wil afhandelen.. Zal ik na het verfen het geheel al aan elkaar kitten? dan heb ik wel kans dat ik niet alle hoeken en gaten kan harsen... Ik ben in dubio... :?:
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Het kan geen kwaad om 2 lagen te doen hoor. Ik zou een klein beetje aanmaken de eerste keer en daarmee de onderkanten insmeren van de stukken waar je straks niet meer bij/onder kan komen. Dan hoef je bij de laatste keer als de wand helemaal in elkaar zit niet zo nauw te kijken in die gaatjes want daar zit al een laag.

Op deze manier zet je wel gelijk de stukken vast aan je wand en word het een geheel. Kitten ...dat kan altijd loskomen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Bedankt Kevin, ik denk inderdaad dat ik eerst de basislaag ga insmeren, dan de volgende laag er direct daarna bovenop leg en die ook weer insmeer, als het geheel dan droog is, is het hopelijk niet meer uit elkaar te krijgen. Bah wat een vies werkje wordt dat straks..verfen is veel leuker :)
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"

Onderwerp auteur
marlieke
400-600
400-600

Bericht door marlieke »

Stap 10: Schilderen!

Jippie! :mrgreen: Dit vind ik nou het leukste gedeelte, dan ga je eindelijk het eindresultaat zien. Ik heb acrylverf gebruikt, de beste keuze voor een wand want het droogt op tot een soort rubber laag op de stenen. Op de foto's ziet het er nogal grijs uit, maar ik heb als basiskleur antraciet (beetje grijs/blauw) gemengd en kleine accenten van aubergine, mosgroen en lichtgrijs gebuikt om de stenen wat levendiger te maken.

Poes was er wel tevreden over in ieder geval :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30

"Amano, Amano, Amano"