Eindelijk: De Corydoras aeneus & pygmaeus kweek
Re: Eindelijk kan het beginnen: De Corydoras aeneus kweek
@Ans: O, Oke.
@Timothy: Ik had op internet gelezen dat, dat juist niet zo verstandig was, omdat ze van Artemia quick snel vol zaten. (ik weet niet of dit klopt. anders voer ik gewoon 3x)
@Timothy: Ik had op internet gelezen dat, dat juist niet zo verstandig was, omdat ze van Artemia quick snel vol zaten. (ik weet niet of dit klopt. anders voer ik gewoon 3x)
Jeto joh, laat je niet opjutten. Je doet het juist harstikke goed. Er zijn altijd wel een paar van die betweters die beweren dat ze het beter kunnen. Persoonlijk zou ik liever een jong visje van goede kwaliteit en liefdevolle behandeling willen hebben dan een groter exemplaar, kwaliteit boven kwantiteit, niet waar? Ik geniet altijd heel erg van jouw werk hier, je doet het echt supergoed.
met licht en liefde, Lizzy
Je doet het ook wel goed, Jeto.
Maar idd, 3x per dag voeren is wel beter.
Artemia Quick, stofvoer en heel fijngewreven vlokken.
Evt. stukjes tabletten.
Maar idd, 3x per dag voeren is wel beter.
Artemia Quick, stofvoer en heel fijngewreven vlokken.
Evt. stukjes tabletten.
Groetjes........
@lizz_56: Hartelijk dank voor je compliment 
@Ans: Bedankt voor de tip, daar kan ik echt wat mee!
@Ans: Bedankt voor de tip, daar kan ik echt wat mee!
zo is dat!!
je doet het heel erg goed, je hebt ze al zo groot gekregen,
bij een hoop lukt dat al niet eens!
je verzorgt ze hartstikke goed, ga zo door en veel plezier
je doet het heel erg goed, je hebt ze al zo groot gekregen,
bij een hoop lukt dat al niet eens!
je verzorgt ze hartstikke goed, ga zo door en veel plezier
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Ik heb de grote schoonmaak gedaan (voor de vakantie) ik had dus ook voor de nieuwsschierigheid mijn waterwaardes gemeten, van de baby's, en alles was goed maar dat No3.... Ow dat was zo hoog veels te hoog! (ik vertel maar niet wat) Ik weet wel waardoor dat komt: Er zitten geen planten in. Dus heb ik er Nitraat vreters ingezet, namenlijk drijfplantjes, ze zeggen dat dat goed werkt. De waterwaardes zijn nu weer O.K, omdat ik dus het water heb verwisseld.
Groet,
Jeto
Groet,
Jeto
Ben je er schijnbaar nog goed mee weg gekomen.
T e hoge N03 kan een behoorlijke killer zijn voor die jonkies volgens mij.
T e hoge N03 kan een behoorlijke killer zijn voor die jonkies volgens mij.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb ook geluk gehad ja, ik heb er wel van geleerd hoor 
Ik ga denk ik weer beginnen met de kweek
Een paar ouderdieren stop ik weer in de 60cm bak. Alleen ik haat dat vangen! Die beesten zijn gewoon TE snel. Als het lukt wil ik 1 vrouwtje en ongeveer 2,3 mannetjes uitvangen. Maar omdat ik meer vrouwtjes dan mannetjes heb, zal het nog wel eens lastig worden. Gellukig hebben ze een hele tijd al geen rode muggelarven gekregen, dus ik denk dat als ik wat in een netje doe dat het wel moet lukken.
Groetjes,
Jeto
Groetjes,
Jeto
Ik heb tot nu toe nog maar 2 gevangen, ze zijn echt veels te snel. Helaas wel 2 vrouwtjes. Ik ben nu even gestopt, omdat mijn hand nogal aan het verrimpelen was :rolleyes: Maar vanmiddag ga ik het gewoon weer proberen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
@LauMooij: Ik heb er al 2 kunnen vangen, wel 2 vrouwtjes. Maar 1tje is al super dik
Nog geen mannetjes kunnen vangen. Ik hoop dat het later op de dag lukt. Zowiso voor de avond hoop ik, want meestal zetten ze de volgende ochtend dan af. Als er jonkies komen, dan zijn die voor de verkoop, anders word het echt te veel 
Ik heb alvast wat foto's. Ik heb dus de bak schoongemaakt, want die zag er niet uit! Maar toen ontdekte ik dat op 1 plekje het kit een beetje aan het loslaten was, dus heb ik dat een beetje gekit. Nu moet het alleen wel 1-2 uur drogen dus zitten de jonkies tijdelijk nog even in het ijscobakje. (wel met een luchtpompje erbij
) Ik hoop dat veel visjes mannetjes worden, want we hebben een mannetjes gebrek in de juwel 
Hier een van de grootste jongen.

In de 30cm bak, en nu ook hier zie ik, beginnen ze al een hele hechte groep te worden. Ze zitten nu altijd bij elkaar.

Meer foto's volgen later.
Groet,
Jeto
Ik heb alvast wat foto's. Ik heb dus de bak schoongemaakt, want die zag er niet uit! Maar toen ontdekte ik dat op 1 plekje het kit een beetje aan het loslaten was, dus heb ik dat een beetje gekit. Nu moet het alleen wel 1-2 uur drogen dus zitten de jonkies tijdelijk nog even in het ijscobakje. (wel met een luchtpompje erbij
Hier een van de grootste jongen.

In de 30cm bak, en nu ook hier zie ik, beginnen ze al een hele hechte groep te worden. Ze zitten nu altijd bij elkaar.

Meer foto's volgen later.
Groet,
Jeto
Laatst gewijzigd door Jeto op 14 apr 2014 08:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Smiley werkend gemaakt
Reden: Smiley werkend gemaakt
Dat is een aardig schooltje, netjes!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Cool! Het is jammer dat je ze niet allemaal kan houden, want zo'n grote groep is wel fantastisch!
Klaar om info te spuiten en absorberen!