Achterwand
Re: Achterwand
Met mijn 1e achterwand was k nog geen 50 euro kwijt.
Piepschuim is maar 7 euro voor veels teveel platen. Epoxy bij bootwerf ook bijna niks.
Piepschuim is maar 7 euro voor veels teveel platen. Epoxy bij bootwerf ook bijna niks.
Dan was de winkel hier dus duur 
Re: Achterwand-epoxy
Jup, dan wel. Die algeneters schrapen er namelijk laagjes vanafFabian schreef:ik wil wel algeneters.. dus dan zoiezo epoxy...?
Piepschuim --> tegellijm erop, meerdere lagen --> verven in gewenste kleur, meerdere lagen eventueel --> epoxy, eventueel meerdere lagen.
enig idee wat de kosten daar ongeveer van zijn? ook ook misg met purschuim erbij?
heb een meter bak....[/quote]
Uh, hier kwam ik uit op ongeveer 150 euro. Maar ik had te dik piepschuim, dus dat was duurder, achteraf kon dit minder dik zijn en ben je voor het piepschuim goedkoper uit
ah oke zeer bedankt voor je reactie, zal maar eens opzoek gaan,. is piepschuim dan echt zo duur :S
><(((o> ><(((o>
De verf was hier duurder. Ze hadden geen kleine potjes, dus kwam ik uit op een grotere. Daar is na 3 lagen misschien net de helft uit 
Welke kleur zo je je achterwand willen maken?
Persoonlijk vind ik het grijs van tegellijm erg mooi als basiskleur en als je dan schoolbordverf neemt en dat zeer erg verdunt (1 deel verf op 5 delen water) kan je heel mooi donkerdere plekken maken in verschillende lagen.
daarna twee lagen epoxy er overheen en eventueel instrooien met kristalsuiker om de glans eruit te halen....
bij mij koste mijn wand voor m'n 160 bak amper 70 euro... inclusief alles.
Persoonlijk vind ik het grijs van tegellijm erg mooi als basiskleur en als je dan schoolbordverf neemt en dat zeer erg verdunt (1 deel verf op 5 delen water) kan je heel mooi donkerdere plekken maken in verschillende lagen.
daarna twee lagen epoxy er overheen en eventueel instrooien met kristalsuiker om de glans eruit te halen....
kijk eens... mooie achterwanden...
http://aquarium.mriweb.nl/bouwers.php
hier kan ik ook wat ideetjes van opdoen, en denk vast menig ander ook...

http://aquarium.mriweb.nl/bouwers.php
hier kan ik ook wat ideetjes van opdoen, en denk vast menig ander ook...
><(((o> ><(((o>
is alleen schoolbord verf te gebruiken, of zijn er meerdere verfsoorten te gebruiken, en zo ja welke?Stefan schreef:Welke kleur zo je je achterwand willen maken?
><(((o> ><(((o>
in principe kan alle zijdeglans watergedragen verf. voordeel van schoolbordverf is dat het echt mat is.Mina schreef:is alleen schoolbord verf te gebruiken, of zijn er meerdere verfsoorten te gebruiken, en zo ja welke?Stefan schreef:Welke kleur zo je je achterwand willen maken?
is epoxy echt nodig?
ik heb op deze link iets gevonden dat meneer het met cement gedaan heeft en verder geen lak of hars erover...
http://www.mopampa.nl/ ga eerst naar Aquarium en dan achterwand nr 3
ik heb op deze link iets gevonden dat meneer het met cement gedaan heeft en verder geen lak of hars erover...
><(((o> ><(((o>
niet altijd nee, maar als je bijvoorbeel L-nummers wilt houden absoluut wel, die schrapen je achterwand stuk.Mina schreef:is epoxy echt nodig?
Cement is in een normaal aquarium sowieso een nee, zit namelijk bijna altijd kalk in en vaak ook wat chemische zooi die je echt niet in je bak wil.
Die rode achterwand waar ik eerder naar linkte heeft ook geen epoxy maar alleen tegellijm.Mina schreef:is epoxy echt nodig?
zo heb na 10 lagen tegellijm en 3 lagen epoxy eindelijk mn achterwand erin! yoehoe! pff blijf maar prutsen met de kleur
. hier een paar fotos..
het filter helemaal links gaat er nog uit staat er nu alleen ff in voor zuiveren van het water..
en ik heb nog een vraagje.. ik heb bison aquarium kit gebruikt en gewoon tegellijm met kleurstof en epoxy.. ik filter nu een week over actieve kool en bijna elke dag ververs ik de helft. hoelang moet ik dit nog doen?
en ik wil hierna malawi erin houden maar heb op internet gelezen dat je voor malawi minder bacterie cultuur op hoeft te bouwen... klopt dat?
gr bob
het filter helemaal links gaat er nog uit staat er nu alleen ff in voor zuiveren van het water..
en ik heb nog een vraagje.. ik heb bison aquarium kit gebruikt en gewoon tegellijm met kleurstof en epoxy.. ik filter nu een week over actieve kool en bijna elke dag ververs ik de helft. hoelang moet ik dit nog doen?
en ik wil hierna malawi erin houden maar heb op internet gelezen dat je voor malawi minder bacterie cultuur op hoeft te bouwen... klopt dat?
gr bob
Dat zijn wel heel veel lagen tegellijm
Over dat verversen wat je nu doet... Aantal keer omspoelen was voldoende geweest
Achterwand is erg mooi geworden
Over dat verversen wat je nu doet... Aantal keer omspoelen was voldoende geweest
Achterwand is erg mooi geworden
huh? dus ik kan nu al mn kool eruit halen en al bacterien opbouwen?? zijn dan de schadelijke stoffen er al uit? dan ga ik morgen een potje bacterien halen en hem laten draaien.