@ Kevin en Stefan:
Gelukkig is Mr. boat bereid om z'n epoxy naar Vlaanderen te sturen.

Maar, het enige minpuntje is dat hij 13.58 euro vraagt voor de minste zending en dat noem ik nu niet onmiddellijk goedkoop.
De technische verantwoordelijke van Vosschemie vertelt mij dat het onder water houden van Bio-Hars totaal geen probleem is. Ook beweert hij dat het eindresultaat een permanent karakter heeft en dus niet gaat oplossen na verloop van enkele jaren. Ook heb ik gevraagd of ik met stenen kan werken en hij beweert dat ook dat geen probleem is.
Het enige nadeel dat de Bio-Hars heeft, is dat het niet-transparant is. De technisch verantwoordelijke zegt dat het toch mogelijk is om met verschillende kleurschakeringen te werken. Dus hebben we (Tim, mijn gehandicapte vriend die de Morelia virindis houdt en daarmee voor Europese primeurs zorgt en ik) een afspraak gemaakt voor dinsdag, want ik wil nagaan hoe dat dan in zijn werk gaat. Omdat we beiden met onze rolstoel gaan, moet het weer wel willen meewerken, natuurlijk. Naar het schijnt kun je de Bio-Hars met pur-pigmenten opkleuren.
De voordelen van met Bio-Hars te werken i.p.v. met epoxy, lijken mij duidelijk:
1. Niet toxisch tijdens het gebruik.
2. Als je ermee morst bestaan er reiningsmiddelen, in tegenstelling tot epoxy.
3. De 13.58 euro die ik uitgeef aan de verzending van Mr. Boat alleen.
Dus, op het moment is dat voldoende om te gaan luisteren of we een natuurgetrouwe stenen kunnen namaken. Indien dit niet het geval is, of indien het procede toch te ingewikkeld wordt, staat de deur naar epoxy natuurlijk nog altijd open.