Onderwater-kit

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Onderwerp auteur
Harold
0-200
0-200

Re: Onderwater-kit

Bericht door Harold »

jari4now schreef: Wat ik voor nu weet is dat het op acetoxy basis is, en dit zal uitdampen om tot uitharding van de kit te komen.
De kit die ik heb gebruikt is op Polymeer basis, niet op Acetoxy.
[center]200x60x50 Malawibak[/center]

jari4now

Bericht door jari4now »

Ik probeer alleen maar aan te geven dat je voorzichtig moet zijn met kit in een bak waar vissen in wonen, nu lijkt op een discussie uit te draaien die nergens heen gaat. Soms moet je inderdaad lekker alles in twijfel trekken.(zie mijn onderschrift)
Ik zal me verder wel afzijdig houden, en jou je gang laten gaan.

Ps. Voor Polymer kitten geld in het algemeen.....

Voorbehandeling en afwerking
Ondergronden dienen schoon, droog en
draagkrachtig te zijn.

Onderwerp auteur
Harold
0-200
0-200

Bericht door Harold »

jari4now schreef:Ik probeer alleen maar aan te geven dat je voorzichtig moet zijn met kit in een bak waar vissen in wonen, nu lijkt op een discussie uit te draaien die nergens heen gaat. Soms moet je inderdaad lekker alles in twijfel trekken.(zie mijn onderschrift)
Ik zal me verder wel afzijdig houden, en jou je gang laten gaan.
We zitten hier toch op een discussieforum om over onderwerpen te discussieren?
Van discussies leert men altijd, we hebben het over onderwaterkit dus ik begrijp niet waarom het nergens heen gaat.

jari4now schreef: Ps. Voor Polymer kitten geld in het algemeen.....

Voorbehandeling en afwerking
Ondergronden dienen schoon, droog en
draagkrachtig te zijn.
Wat wil je daar mee zeggen? Lijkt me vrij onmogelijk om het glas droog te maken als het zich in het water bevind.

Maargoed, ik ben benieuwd wat die grote kitleverancier daar over kan zeggen.

jari4now

Bericht door jari4now »

Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat MS polymeer kit niet geschikt is voor onderwater.
De firma Inotec beweert een kit te hebben die je onderwater kunt verlijmen, maar uit de praktijk is gebleken dat de hechting niet voldoende is en na verloop van korte tijd zal onthechten.

Volgens mij is het een Aquaforum, maar hey ik probeer goed bedoelde adviezen te geven, en niet van plan om steeds alles te verdedigen.
Sommige mensen hebben ervaring met dingen en andere mensen weer met andere, ik heb verder niet van veel zaken verstand, maar wel van kit....ongeveer 15 jaar.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Als je wil Jari vraag het dan eens aan de firma den braver, wat er precies schadelijk is tijdens het uitharden. Over welke kit praat je dan eigenlijk.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Harold
0-200
0-200

Bericht door Harold »

jari4now schreef:Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat MS polymeer kit niet geschikt is voor onderwater.
De firma Inotec beweert een kit te hebben die je onderwater kunt verlijmen, maar uit de praktijk is gebleken dat de hechting niet voldoende is en na verloop van korte tijd zal onthechten.

Volgens mij is het een Aquaforum, maar hey ik probeer goed bedoelde adviezen te geven, en niet van plan om steeds alles te verdedigen.
Sommige mensen hebben ervaring met dingen en andere mensen weer met andere, ik heb verder niet van veel zaken verstand, maar wel van kit....ongeveer 15 jaar.
Als je 15 jaar verstand van kit hebt, dan ben ik bij jou toch aan het goede adres om de vraag te stellen wat er precies schadelijk is aan kit die niet schadelijk is?? :roll:
Maar ik krijg de indruk dat je je aangevallen voelt, ik probeer alleen maar info te verkrijgen waarom iets is zoals het is, meer niet. Verder no hard feelings hoor ;)

Onderwerp auteur
Harold
0-200
0-200

Bericht door Harold »

Kevin schreef:Als je wil Jari vraag het dan eens aan de firma den braver, wat er precies schadelijk is tijdens het uitharden. Over welke kit praat je dan eigenlijk.
Ik heb een mail gestuurd en antwoord gehad. Maar volgens mij hebben er ze daar ook niet echt veel verstand van, ik krijg als antwoord dat er helemaal geen kit bestaat die je onderwater kunt gebruiken, beetje vreemd :roll:

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Bestaan doet het wel degelijk, neem deze kit: http://www.aquasilver.nl/assets/s2dmain ... 87409.html
en de tec7 kit natuurlijk die kan ook onderwater aangebracht worden: http://www.novatech.be/index.php?st=faq ... el&taal=nl

Die meneer of dame is niet erg goed op de hoogte geloof ik.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand