Visbestand juwel vision 260

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Re: Visbestand juwel vision 260

Bericht door Yanis »

Dat wist ik nog niet over die dario dario 😉👍 weet u nog andere leuke dwergchiciliden en wat zijn mijn mogelijkheden als ik geen pleco neem ? Kan ik dan bv mijn school rasbora espei uitbreiden of nog een soort vis of meer fantoom zalmen ? , Sorry voor de vele vragen 😅

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Bericht door Yanis »

Afbeelding
Nog een update van het aquarium de vallisseniria heb ik erbij gekocht en de andere planten kwamen uit een andere bak omdat die lek ging gelukkig was die nog aan het indraaien ik ben van plan om op het hout een lange lijn met microsorum en dan dat met plantenlijm vast maken en nog mooie cryptocoryne

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Bericht door Yanis »

De l066 gaat denk ik niet lukken want er staat dat de decoratie geen smalle gangen mag hebben waar ze vast in kunnen zitten wat dus wel zo is

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Yanis schreef: 15 aug 2023 22:25 De l066 gaat denk ik niet lukken want er staat dat de decoratie geen smalle gangen mag hebben waar ze vast in kunnen zitten wat dus wel zo is
Dit geldt voor alle pleco soorten, ze zijn er goed in om erin te zwemmen en niet meer eruit te komen. Heb zelf eens een hele avond geprobeerd eentje tussen een spleet in het hout uit te halen. Ging absoluut niet lukken, dus hout gesloopt. Vis zette zijn stekels uit waardoor achteruit beslist geen optie meer was.

De zwevende steen is niet veilig, een pleco stoot heb er zo vanaf. ;)

De genoemde apistogramma borelli, leatacara dorsigera of evt de leatacara curviceps zijn de enige opties die ik zou kiezen, omdat je ook zit met de gouramis en pleco die territoriaal zijn (gouramis weliswaar in een andere waterlaag, maar andere dwergcichliden zoeken hier toch problemen mee als deze eens afzakken naar de bodem.

Je Middenlaag zit vol met de fantoomzalmen en de kegelvlekbarbeel. Je kan wel evt kijken om ipv de pleco en dwergcichliden te kiezen voor een school corydoras aangezien je een zandbodem hebt. Corydoras kunnen niet goed samen met dwergcichliden en liever ook niet met een pleco. Corydoras snappen territoriaal gedrag niet, waardoor ze dwars door de territoriums heen zwemmen, tot irritatie van de andere vissen aan toe ;)

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Bericht door Yanis »

Dan wordt het dus geen pleco
En de zwevende steen is tijdelijk
Dan heb ik nu
1 koppel diamant gouramis
20 espei
8 fantoom zalm
En dan moet ik nog even kijken wat
Ik kan kiezen voor een koppel dwergchiciliden maar dan is de onderlaag best leeg
Ik kan kiezen voor een school corydoras
Maar ik weet niet of ik ze mooi vindt
En is er dan nog een ander soort bodem laag
Khuli kan toch? Of synodontissen en dan de dwerg ? Of nu kan wel een grotere school dario dario ?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Van corydoras zijn verschillende soorten, die dus ook verschillende kleuren en vormen hebben. Synodontis kunnen niet.

Dario Dario is geen scholenvis en het probleem dat je bijna geen vrouwen kunt vinden blijft. Ook zijn ze echt maar hele erg klein en ga je ze dus bijna niet zien in zo’n grote bak. Ik denk niet dat je blij gaat zijn met ze. Ik zou dan eerder voor corydoras of kuhliis gaan, maar kuhliis houden zich meestal op tussen de planten. Dus wil je zichtbaar vissen op de bodemlaag hebben, kom je op de corydoras terecht ;)

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Bericht door Yanis »

Ok dan kom ik nu uit op 1 koppel diamant gourami
Rasbora Espei 20 stk
Fantoom zalm. 8 stk
Corydoras venezuela black maar hoeveel ? Is er dan nog een mogelijkheid voor bijvoorbeeld een opruim ploeg ? Slakken of garnalen

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Venezuela black zou ik er 8 van nemen. Garnalen zullen opgesnoept worden door de gouramis, slakken kunnen evt wel

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Bericht door Yanis »

En de sterbei of verandert het aantal niet ?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Nee dat zijn beide grote soorten, bijv de panda is een stuk kleiner en zou per 12 gehouden kunnen worden.

Onderwerp auteur
Yanis
0-200
0-200

Bericht door Yanis »

Ik denk dat het de panda wordt 👍