Help! Wat is er met mijn gup?
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Re: Help! Wat is er met mijn gup?
Ik heb de waterwaarden laten testen bij lfs dmv druppelmethode. Alle waterwaarden waren oke, ze hebben echt alles gemeten wat ze konden.
Ze eten redelijk, niet van wat ik gewend ben van ze maar ze eten nog wel.
Sinds vanmiddag gaat het gelukkig weer beter met de guppen, ze zwemmen voor het eerst allemaal gewoon weer rond in aquarium! Denk dat we er doorheen zijn, tenminste dat hoop ik!
Ze eten redelijk, niet van wat ik gewend ben van ze maar ze eten nog wel.
Sinds vanmiddag gaat het gelukkig weer beter met de guppen, ze zwemmen voor het eerst allemaal gewoon weer rond in aquarium! Denk dat we er doorheen zijn, tenminste dat hoop ik!
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Mocht het niet weg zijn, minder eten matched ook met flagellaten en daar behandel je met dit middel nog niet tegen
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Ondertussen eten mn guppen allemaal weer goed en heb geen gekke witte slierten meer gezien.
Nu alleen mijn vraag over gup van de foto. Is ze drachtig of kan er nog wat spelen bij haar? De mond is wrs aangetast helaas door schimmel maar verder lijkt ze me er wel goed uit te zien op de dikke buik na. Ze hangt soms aan wateroppervlak maar kan ook lekker in de diepte wat rond zwemmen.

Nu alleen mijn vraag over gup van de foto. Is ze drachtig of kan er nog wat spelen bij haar? De mond is wrs aangetast helaas door schimmel maar verder lijkt ze me er wel goed uit te zien op de dikke buik na. Ze hangt soms aan wateroppervlak maar kan ook lekker in de diepte wat rond zwemmen.

-
amber98

Mond en staartvin zien er inderdaad niet goed uit, maar de buik heeft geen uitstaande schubben, dus wellicht inderdaad gewoon dragend?
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Oke we gaan het zien 
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Hellup, het houdt niet op hier helaas....nu mn laatste vrouwelijk gup. Zie foto, ze heeft een rood vlekje op de zijkant buik zitten, wat is dat? Ze zwemt wel rond maar hing bij thuiskomst in de buurt van de pomp en nu zwemt ze wel weer rond..
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Oef, dat kan maar zo een ziekte zijn. Ik google altijd tot ik een ons weeg en kwam hierop uit:
https://housedpet.com/guppy-have-red-spots/
Misschien heb je er wat aan!
https://housedpet.com/guppy-have-red-spots/
Misschien heb je er wat aan!
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Thnx ik ga het eens doorlezen!
-
amber98

Waren de vlekken er voor of na dat ze aan de pomp vast hing?
Wat doen de waterwaardes incl ammoniak nu?
Wat doen de waterwaardes incl ammoniak nu?
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Ik weet niet of ze vast heeft gezeten aan/in de pomp, wel dat ze in de buurt zwom toen ik thuis kwam. Iig voor ik weg ging had ze deze klachten niet. Nu zie ik ook weer een witte sliert uit d'r buik hangen....dacht dat we daar vanaf waren maar komt dus weer terug.
Heb colombo gebruikt als medicatie, maar misschien idee om de esha2000 nog te proberen? Weet het even niet meer. Lijkt steeds goed te gaan en dan opeens is het weer mis.
Mn waterwaarden zijn nog steeds in orde volgens de laatste test (vanavond toevallig) bij de lfs.
Heb colombo gebruikt als medicatie, maar misschien idee om de esha2000 nog te proberen? Weet het even niet meer. Lijkt steeds goed te gaan en dan opeens is het weer mis.
Mn waterwaarden zijn nog steeds in orde volgens de laatste test (vanavond toevallig) bij de lfs.
-
amber98

Zoals ik zei, het kunnen flagellaten zijn en dan moet je met een ander middel werken. Colombo flagellex. Esha 2000 gaat je niet helpen.
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

De colombo flagellex hebben we al gebruikt, 7 dgn geleden ongeveer. Wij dachten namelijk ook aan flagellaten op gegeven moment maar probleem is dat deze vis nu dus weer klachten krijgt.
-
amber98

Ik denk dat je dan veel te snel aan het gaan bent. Eerst alparex, na behandeling 1 week nieuwe actieve koolstof en water verversen. Actieve koolstof eruit en dan pas flagellex. Als je begin van de maand 1e medicijn hebt gebruikt en nu 7 dagen geleden al het tweede medicijn, heb je onvoldoende rust en filtering ertussen in zitten. Dan is het niet heel gek dat er veel vissen sterven, want je hebt dan waarschijnlijk 2 medicaties door elkaar die niet optimaal kunnen werken.
Esha 2000 er nog eens bij doen, gaat alleen maar negatief uitpakken. Bijna alles is resistent tegen dit middel en ookal zou het werken tegen de ziekte die je hebt, gaan je vissen de hoek om doordat je nog een medicijn gebruikt. Ik zou voorlopig aanraden goed water te verversen en een aantal weken af te wachten. Eerste even alles tot rust laten komen en laten herstellen
Esha 2000 er nog eens bij doen, gaat alleen maar negatief uitpakken. Bijna alles is resistent tegen dit middel en ookal zou het werken tegen de ziekte die je hebt, gaan je vissen de hoek om doordat je nog een medicijn gebruikt. Ik zou voorlopig aanraden goed water te verversen en een aantal weken af te wachten. Eerste even alles tot rust laten komen en laten herstellen
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Oke dan gaan we dat proberen, je hebt misschien idd wel gelijk. Dus misschien toch te veel geweest maar volgens lfs kon het geen kwaad, maar wat je zegt klinkt wel logischer