Ik heb nu het snijden wel een beetje door en het is nu een kwestie van een heleboel vormpjes snijden. Af en toe passen en schuiven, dan weer bijsnijden. Inmiddels zit ook het linkerstuk erop en heb ik een duidelijk beeld van de ruimte die ik moet gaan vullen. De detailleringen in het gesteente ben ik wel tevreden over, ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien in de bak!
Een nieuw project
-
marlieke
Onderwerp auteur - 400-600

Re: Een nieuw project
Stap 05: Passen, meten, snijden, bouwen
Ik heb nu het snijden wel een beetje door en het is nu een kwestie van een heleboel vormpjes snijden. Af en toe passen en schuiven, dan weer bijsnijden. Inmiddels zit ook het linkerstuk erop en heb ik een duidelijk beeld van de ruimte die ik moet gaan vullen. De detailleringen in het gesteente ben ik wel tevreden over, ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien in de bak!

Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Oh maar mijn ervaringen met botia en corydorassen is toch wel dat die juist dat soort beschutte plekjes opzoeken. Die zouden de boel al flink in beweging kunnen houden.
-
marlieke

Ja absoluut Kevin, die van mij zitten echt niet stil, ze zijn continu bezig met zich overal tussenwurmen en verplaatsen, volgens mij zijn ze de hele dag met z'n vieren tikkertje en verstoppertje aan het spelen. Het is grappig hoe ze hebben moeten wennen bij mij thuis toen ik ze net haalde bij de lfs, ze hebben zich ruim een maand niet laten zien en toen opeens waren ze volop aanwezig. En nu nog steeds eigenlijk, de overplaatsing naar de kleine bak hebben ze in alle rust doorgemaakt
Ik denk dat ze de nieuwe achterwand wel gaan waarderen.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
tommieaqua
- 0-200

interessant!! 
-
marlieke

Pompiedom....even een update van de bouw.....

Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Indrukwekkend, maar ben je niet bang dat zo'n plateau af kan breken?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Da's een goed punt, daar moet je mee oppassen. Verder ziet het er wel erg goed uit. Ik vind het ook wel leuk dat je elke dag weer foto's post, niet iedereen heeft daar elke keer zin aan (we noemen geen namen).
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
marlieke

Ja, plateaus kunnen afbreken, ze hebben dan ook ondersteuning nodig van omliggende stukken ter versteviging. de onderste bijvoorbeeld wordt straks ondersteund door een hele grote steen die wat meer van de muur af staat.
De kit, tegellijm en hars moet ik op een slimme manier aanbrengen, maar dat komt wel goed uiteindelijk, ik heb er nu nog vertrouwen in
Ik vind het zelf altijd belangrijk om geregeld even een afstand te nemen en het 'kunstwerk' in wording te bekijken. En daarbij vind ik jullie forum gewoon heel leuk, er zijn altijd oprecht geinteresseerden en jullie denken ook met me mee, tips worden hier met open armen ontvangen
De kit, tegellijm en hars moet ik op een slimme manier aanbrengen, maar dat komt wel goed uiteindelijk, ik heb er nu nog vertrouwen in
Ik vind het zelf altijd belangrijk om geregeld even een afstand te nemen en het 'kunstwerk' in wording te bekijken. En daarbij vind ik jullie forum gewoon heel leuk, er zijn altijd oprecht geinteresseerden en jullie denken ook met me mee, tips worden hier met open armen ontvangen
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
marlieke

Nog een hoop stukjes te gaan, maar het begint meer en meer op een rotsenpartij te lijken...

*edit* moet nog zeker 20-30 stukken snijden voordat ik het af kan noemen. Niet alle gaten worden opgevuld, ik wil wel die diepte kunnen zien namelijk. Hopelijk is de basis vandaag klaar!
*edit* moet nog zeker 20-30 stukken snijden voordat ik het af kan noemen. Niet alle gaten worden opgevuld, ik wil wel die diepte kunnen zien namelijk. Hopelijk is de basis vandaag klaar!
Laatst gewijzigd door marlieke op 06 dec 2009 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Erg mooi dit...ben benieuwd hoe de wand in je bak eruit gaan zien. (vast en zeker mooi
)
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
Heeel erg mooi, ga ze door en je mag er eentje voor mij bouwen.
Frank
Frank
-
marlieke

Nog 20 stukken schat ik...ohhh ik MOET em vanavond af, dat is mijn streven!
Nog maar even een foto, zoek de verschillen,haha. Linksonder erbij en rechtsonder een flinke steen...

Nog maar even een foto, zoek de verschillen,haha. Linksonder erbij en rechtsonder een flinke steen...
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
Sharky and Geogre
- 0-200

Ziet er impassant uit!!! Keep up the good work!
Een man komt bij de dokter met een vis onder zijn arm. Zegt de dokter tegen de man: Ik zie het al...uit de kom!!!!
-
marlieke

En dit is dan het resultaat:

Uiteindelijk wil ik nog wel wat losse stenen erbij hebben om door de bak te plaatsen, maar daar stort ik me tussendoor wel op. Ik heb lang nagedacht over de manier waarop ik straks de tegellijm ga doen, als ik nu alles uitelkaar haal ben ik uren bezig alles weer op de juiste plek te krijgen, dus de losse onderdelen verdeel ik in groepen en die groepen kit ik vast aan elkaar. Zo kan ik per groep de tegellijm erop smeren (zitten ze meteen goed vast) en als ik alles terugleg heb ik maar 10 dingen in elkaar te puzzelen i.p.v. 50 stuks.
Dus nu nog een nachtje slapen, en dan morgen de volgende stap!
Uiteindelijk wil ik nog wel wat losse stenen erbij hebben om door de bak te plaatsen, maar daar stort ik me tussendoor wel op. Ik heb lang nagedacht over de manier waarop ik straks de tegellijm ga doen, als ik nu alles uitelkaar haal ben ik uren bezig alles weer op de juiste plek te krijgen, dus de losse onderdelen verdeel ik in groepen en die groepen kit ik vast aan elkaar. Zo kan ik per groep de tegellijm erop smeren (zitten ze meteen goed vast) en als ik alles terugleg heb ik maar 10 dingen in elkaar te puzzelen i.p.v. 50 stuks.
Dus nu nog een nachtje slapen, en dan morgen de volgende stap!
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"