Het getypte woord wil nog wel eens feller en harder over komen dan de bedoeling is, helaas worden dingen dan ook wel eens fout opgevat.
Ik snap heel goed dat je nu het gevoel hebt op je vingers getikt word, wat ik ook weet is dat de heren goede bedoelingen hebben en een goed karakter, ze typen het misschien alleen een klein beetje fout waardoor het verkeerd opgevat word.
Je hebt geen waterwaardes enzo vermeld dus kan Discuskwekerij Bèrrege natuurlijk ook niet weten dat je die teststripjes al in huis hebt, ik moet de heren wel gelijk geven dat zonder die waardes het eigenlijk onmogelijk is om een goed beeld te krijgen en erachter te komen wat de oorzaak is van de 'hangende discussen', een foto zou ook zeer zeker kunnen helpen.
Hier op het forum zijn toch een aantal mensen die heel veel ervaring hebben met discussen en die misschien wel iets zien wat jou niet opgevallen is en misschien is dat 'iets' wel de oorzaak.
Hoe dan ook, hoe meer info je levert hoe beter de mensen hier je kunnen helpen.
Het kan ook zo veel oorzaken hebben dat het nu maar raden is, dus een ieder komt met een optie wat het misschien zou kunnen zijn.
Wat betreft het geen tijd hebben om eerder naar de lfs te gaan, tsja dat is heel vervelend voor de vissen, ik begrijp goed dat je werk voor gaat, maar is er dan misschien een optie om iemand anders dat testje bij de lfs te laten doen ?
Bij de meeste aquarianen komt de vis op de eerste plek, de mens erachter op de 2e plek.
De ene vind dat een goede eigenschap, de andere een slechte.
Maar neem alsjeblieft van mij aan dat de heren absoluut geen kwade bedoelingen hadden en er zijn om je te helpen en niet om je de les te lezen (al kwam dat een beetje zo over)
Ik zou zelf niet weten of er iets is om zelf de zuurstof waarde van je water te meten, misschien kan een ander aquariaan daar een antwoord op geven.
In ieder geval heel veel sterkte en succes ermee.
Groetjes yvon.