Dank je wel Paman, zou zeggen laat mij is rond neuzen op zolder en wedden dat ik iets vind om mee te gaan hobbyen.
Dag 11 vervolg
Goed waar waren we gebleven, oja de foto's van de verlichting eerst.
U-profielen met de Led balkjes erin geklikt, tijdelijk de boel met ducktape even afgedicht. Als de verlichting definitief is dan zal ik de boel beter vast zetten en afdichten.
Lampjes aan (foto vanaf de linker zijkant genomen)
Het nano filter achter het paludarium met een kraantje in de uitgaande slang van de pomp welke de globale druk kan regelen.
Kraantje en leidingen 9mm achter de wand, kraan is voor de rechter wateruitloop. Zonder dit kraantje zou al het water uit de pomp via de rechter uitloop de bak instromen. Door dit kraantje in combinatie met het kraantje op de uitgang van de filter kan ik hem voldoende regelen en finetunen. Ducktape is een tijdelijke oplossing om de slangen op hun plek te houden bij het optillen van het deksel
Pompkamer met aanzuigslang van de filter, aan het einde van de slang zit een buisje en in dat buisje zitten sleuven. Het mooie is dat ik het hele zaakje zo door mijn eerder aangebrachte pvc buis erin en eruit kan halen en dus niet zo snel meer in de pompkamer hoef te zijn, zullen de planten me straks dankbaar voor zijn.
Vooraanzicht
Waterstroom links
Waterstroom rechts, die vrij zacht staat.
Close bytje
Overzichtje nat en droog gedeeltes
In de kap zie je het gat zitten waar straks de fan komt en daarnaast heb ik de luchtvochtigheid meter geplaatst.

Het valt me op als je op je heurken gaat zitten kijken naar het paludarium dat je tegen de lampen zit te kijken, tja dat had ik kunnen bedenken aangezien er geen water voor staat nu. Daar komt nog een rooster op moet alleen nog even zoeken waar ik die kan halen.
Linkerwaterloop (foto gemaakt langs rechter zijkant)
Totaaltje
Zoals eerder gezegd vind ik het te blauw ogen, niet echt een natuurlijk kleurtje naar mijn idee maar we gaan nog opzoek naar een spotje hopelijk laat dat het wat witter ogen. Of een led buis vervangen door een superflux led buis.... word vervolgd in ieder geval.
De plantjes die je op de foto's ziet heb ik er zo maar even in gezet, dreef los in de ander bak of was al geleverd door aquaplantsonline en begon te schreeuwen om vocht.
Voorlopig zal ik hem zo is een dag of wat laten draaien om te kijken of ik geen gekke zaken tegenkom en als alles goed blijft draaien dan ga ik eerst op zoek naar een pincet

en daarna wat planten bestellen bij Dutch Rana.
Filter is trouwens ook wel ideaal met het aanzuigen, dit hoeft namelijk niet

Er zit een dekseltje bovenop de pomp als de boel aangesloten zit open je het deksel en vult hem met water, dop weer dicht stekker erin en draaien maar. Gelukkig maar want het valt niet meer om een filter aan te zuigen die met een slang op het droge hangt en waar je niet met je mond bij de slang kan komen.
Dat was het voorlopig weer even, tot later en popele pee maar weer.