Elektra/verlichting
-
Sander
Onderwerp auteur - 400-600

Elektra/verlichting
Hallo allemaal, vandaag en de komende dagen ga ik me richten op mijn elektra project. Dit moet worden: 6 stopcontakten elk op apparte schakelaar + 1 hoofd schakelaar en de nieuwe evsa's + dimmer. Foto's komen vanavond denk ik nog wel, van de 1e vordeningen.
-
Sander

Re: Elektra/verlichting
Hier zijn een paar fototjes:
Globaal uitleggen:

Bevestigen:

Kapjes erop:

De dimmer zit er wel een beetje heel erg scheef op.. dat komt dus nog wel anders
Globaal uitleggen:

Bevestigen:

Kapjes erop:

De dimmer zit er wel een beetje heel erg scheef op.. dat komt dus nog wel anders
Waar ga je die plank plaatsen straks ?
Wel netjes geordend zo.
Wel netjes geordend zo.
Je werkt in ieder geval mooi gestructureerd, zijn dat dimbare ballasten? 
ziet er goed uit.. Mijne draait alweer een week of 1,5 a 2. En gaat goed met de VSA's
Heb ook een juiste programma opgezet dus dat scheelt. Nu jij nog Sander
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de planten wel de voldoende licht opbrengst per dag krijgt. Krijgen ze te weinig gaan ze zoeken naar licht. of ze worden onderaan kaal en bovenaan krijg je grotere ruimtes tussen de bladeren. Dus even goed passen en meten qua programma
*ow ehm mocht dit niet passen deze post verwijder het nodige maar dan :blozen: *
*ow ehm mocht dit niet passen deze post verwijder het nodige maar dan :blozen: *
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Ik hou wel van een beetje oftopic
anders mail je hem toch jouw schema, kun je zo backuppen.
staat op laptop.kevin schreef:Ik hou wel van een beetje oftopicanders mail je hem toch jouw schema, kun je zo backuppen.
7 uur aan 22:00 uur uit. Compleet met dimstappen en al. GEEN 12 uur maximaal dus..
-
Rob Bosman
Ik heb de mijne net besteld, alleen iets meer lampen 8 x 54 watt maar ben wel geintresseerd in je schema.
Nu heb ik niet zoveel planten, maar toch.
dimmer van flora-mate kan alleen 4 lampen aan toch ?Discuskwekerij Bèrrege schreef:Ik heb de mijne net besteld, alleen iets meer lampen 8 x 54 watt maar ben wel geintresseerd in je schema.
Zal de schema binnenkort even in een topic zetten ( waar trouwens kevin ? )
Rob zal 4 dubbele evsa gebruiken, dan regelt hij dus per uitgang op de floramate 2 lampen.
Ik heb hem mijn schema even gemaild, dat is toch heel persoonlijk en biotoop afhankelijk. Maar het is een uitgangspunt.
@xelitas daar hebben we het topic verlichting voor, of anders in je album over je bak.
Ik heb hem mijn schema even gemaild, dat is toch heel persoonlijk en biotoop afhankelijk. Maar het is een uitgangspunt.
@xelitas daar hebben we het topic verlichting voor, of anders in je album over je bak.
-
Rob Bosman
Klopt als een bus Kevin.
4 dubbele EVSA de flora mate kan 4 enkele of 4 dubbele aan. Ik schakel dus per keer 2 lampen.
Door de breedte van mijn bak kan ik 2 lampen naast elkaar kwijt van elk 114,? cm, ik krijg dus boven mijn bak 2 rijen van elk 4 lampen, als dit niet genoeg is komen er nog lampen bij per 2 elke keer.
Voorlopig heb ik gekozen voor 4 x 860 van philips en 4 x 10.000 kelvin lampen, deze gaan om en om.
Grt Rob
4 dubbele EVSA de flora mate kan 4 enkele of 4 dubbele aan. Ik schakel dus per keer 2 lampen.
Door de breedte van mijn bak kan ik 2 lampen naast elkaar kwijt van elk 114,? cm, ik krijg dus boven mijn bak 2 rijen van elk 4 lampen, als dit niet genoeg is komen er nog lampen bij per 2 elke keer.
Voorlopig heb ik gekozen voor 4 x 860 van philips en 4 x 10.000 kelvin lampen, deze gaan om en om.
Grt Rob
-
Sander

Deze komt recht op in de kast te staan. het past precies. hij word overeind gehouden door van die plank houders (denk ik)kevin schreef:Waar ga je die plank plaatsen straks ?
Wel netjes geordend zo.
Klopt hier heb ik ook rekening mee gehouden. ze branden wel lang maar niet aldoor maximaal heb flink gespeelt met de instellingen. zodat dit mooi heen en weer golft.Xelitas schreef:ziet er goed uit.. Mijne draait alweer een week of 1,5 a 2. En gaat goed met de VSA'sHeb ook een juiste programma opgezet dus dat scheelt. Nu jij nog Sander
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de planten wel de voldoende licht opbrengst per dag krijgt. Krijgen ze te weinig gaan ze zoeken naar licht. of ze worden onderaan kaal en bovenaan krijg je grotere ruimtes tussen de bladeren. Dus even goed passen en meten qua programma
![]()
Mensen Vergeet niet dat Flora-mate adviseerd nieuwe lampen eerst 100 uur op vol vermogen in te branden.
Het is niet alleen voor de levensduur, maar ook het "flikkeren" van de lamp wordt zo beperkt en kan je hem maximaal dimmen.
Het is niet alleen voor de levensduur, maar ook het "flikkeren" van de lamp wordt zo beperkt en kan je hem maximaal dimmen.
-
Sander

Klopt ik ga dit ook wel doen. in iedergeval voor de zekerheid. je kan zo weer je laptop aan je Flora-mate hangen om je andere programma erin te stoppenkevin schreef:Mensen Vergeet niet dat Flora-mate adviseerd nieuwe lampen eerst 100 uur op vol vermogen in te branden.