Ik ben nieuw hier, ik weet dat ik hier misschien niet thuis hoor maar aangezien jullie ook met vissen en water bezig zijn denk ik dat het niet verkeerd is hier een bericht over neer te plaatsen. Ik zal mijn uitleg doen als het volgt.
Ik heb een zwemvijver met een oppervlakte van 10 op 5 meter, en met een inhoud van 80000 L water. Deze is nu ongeveer 2-3 jaar oud. De eerste 2 jaren was hij heel proper helder water, alleen hadden we toen last van mugge larven (opgelost door goudwindes) al denk ik dat er nog altijd inzitten, maar minder grote. Toen de vijver een paar maand oud was dan begon hij groen te worden. Toen heeft men vader er 2 bussen van een speciaal product in gedaan soort microbe zei hij toen tegen mij. Na 2 weken was de vijver terug zo proper als iets.
Nu sinds vorige zomer is hij terug groen gaan worden en nu nog erger, met algen en ze komen heel snel terug, de filter is ook zeer vuil en er komen s'ochtends eenden inzitten die de planten los maken (gele lis) denk ik. We hebben er nu stro in de vijver gedaan ( in een zak) mijn vader heeft horen zeggen dat dit te algen weg doet, tot nu toe nog geen effect. we hebben er ongeer 6 goudwindes inzitten en voor de rest niets. Ik zou graag hebben dat de vijver terug heel proper wordt, zo proper als een zwembad maar dan natuurlijk. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hier wat pictures van de zwemvijver. De foto is recent en de vijver was pas gekuisd de algen komen al terug...