bladstrooisel
-
Gerard
Onderwerp auteur - 800-1000

Re: bladstrooisel
nee liggen bij de tnt. ik verwacht ze morgen
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Ben nieuwsgierig, maar eigenlijk verwacht ik dat je geen problemen krijgt.
Of ik heb een rot stokje gehad of de vuurneons kunnen er gewoon niet tegen, maar dat lijkt me vaag.
Of ik heb een rot stokje gehad of de vuurneons kunnen er gewoon niet tegen, maar dat lijkt me vaag.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gerard

zoals je verwachtte geen problemen hier, waterwaardes stabiel en vissen actief. zal waarschijnlijk toch aan het ene stokje gelegen hebben.
ik heb wel het stokje eerst een dag laten voorweken. zoals in de beschrijving voor een milde werking. voordeel was ook dat ik het gelijk op de plek kon leggen die ik wilde en het niet eerst een dag aan het drijven was.
ik heb wel het stokje eerst een dag laten voorweken. zoals in de beschrijving voor een milde werking. voordeel was ook dat ik het gelijk op de plek kon leggen die ik wilde en het niet eerst een dag aan het drijven was.
aquarium 60x20x30
Heb ondertussen een aantal mailtjes gewisseld met die gasten, zelf houden ze het over een overdosering.
Maar in hun handleiding staat 1 tot 2 stokjes op 100l, ik had er 5 gedaan op 400l netto.
Ondertussen om nog wat te proberen heb ik gisteren er weer 2 stokjes in gedaan en dat ging goed.
Als het morgen nog steeds goed gaat, vandaag ververst. 2 verse amandelboombladeren en EasyLife VFM in de bak gedaan, (ongeveer dezelfde handelingen als laatst toen het mis ging) doe ik er morgen weer 2 in.
En als dit nog steeds goed gaat, dan is dit voor mij het bewijs dat er toch een stokje tussen zat die niet in orde was.
Maar in hun handleiding staat 1 tot 2 stokjes op 100l, ik had er 5 gedaan op 400l netto.
Ondertussen om nog wat te proberen heb ik gisteren er weer 2 stokjes in gedaan en dat ging goed.
Als het morgen nog steeds goed gaat, vandaag ververst. 2 verse amandelboombladeren en EasyLife VFM in de bak gedaan, (ongeveer dezelfde handelingen als laatst toen het mis ging) doe ik er morgen weer 2 in.
En als dit nog steeds goed gaat, dan is dit voor mij het bewijs dat er toch een stokje tussen zat die niet in orde was.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ondertussen een nachtje verder en alles gaat nog steeds prima.
Eind van de middag zal ik de overige 3 in de bak doen en dan zitten er weer net zoveel in als toen het mis ging.
Ben nieuwsgierig, de medewerker waar ik mee aan het mailen ben, heeft wel geopperd dat het heeft kunnen liggen aan de combinatie van de stokjes met amandelboombladeren die ik altijd in de bak heb liggen.
Dit zou dan morgen moeten blijken, als dit het geval gaat worden, zou dit een hoop duidelijkheid scheppen.
Eind van de middag zal ik de overige 3 in de bak doen en dan zitten er weer net zoveel in als toen het mis ging.
Ben nieuwsgierig, de medewerker waar ik mee aan het mailen ben, heeft wel geopperd dat het heeft kunnen liggen aan de combinatie van de stokjes met amandelboombladeren die ik altijd in de bak heb liggen.
Dit zou dan morgen moeten blijken, als dit het geval gaat worden, zou dit een hoop duidelijkheid scheppen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Is makkelijk gezegd dat het aan de bladeren zou kunnen liggen, maar goed we zullen zien.
Lijkt me dat ik dit dan zou kan uitsluiten of kan beamen.
We zullen zien.
We zullen zien.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gerard

ik heb te vroeg gejuigd, gisterennacht ging na het plaatsen van het stokje (er gaat maar een halve in bakkie) mijn colisa man hemelen, en net nu de vrouw met kuit zat. ik heb vanmorgen gelijk een nieuwe man gehaald maar vrouw is al weer dun. die leg ben ik dus kwijt. andere vissen hebben nergens last van en de nieuwe man doet het ook uitzonderlijk goed.
aquarium 60x20x30
Ik maak wel vrienden met die stokkies he... Ik weet wel dat ik ze niet ga kopen...
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
-
Gerard

we nemen jou ook niks kwalijk hoor. maar jammer is het wel, al geloof ik er nog steeds in.
aquarium 60x20x30
Nee hoor Patrick, 
hehehe.
Maar Gerard, misschien een overbodige vraag, je wijt het aan de stokjes?
Hier gisteren avond de overige 3 stokjes in de bak gedaan zodat er weer 5 in zitten en de vissen hebben nergens last van.
Net ging de eerste lamp aan and all is well.
Wel dacht ik gisteren even te zien toen de stokjes er net in zaten, dat de neons allemaal even een keertje extra lucht gingen happen, maar dat was ook weer zo over (1 tot 2 minuten).
hehehe.
Maar Gerard, misschien een overbodige vraag, je wijt het aan de stokjes?
Hier gisteren avond de overige 3 stokjes in de bak gedaan zodat er weer 5 in zitten en de vissen hebben nergens last van.
Net ging de eerste lamp aan and all is well.
Wel dacht ik gisteren even te zien toen de stokjes er net in zaten, dat de neons allemaal even een keertje extra lucht gingen happen, maar dat was ook weer zo over (1 tot 2 minuten).
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gerard

het kan haast niets anders zijn, voor het stokje erin ging had de vis nergens last van en zwom vrolijk rond. waterwaardes ook niks aan veranderd. s'morgens nog een waterverversing gedaan. ik zat juist te letten op mijn kleine vissen en nooit naar de gourami's gekeken. het mannentje zat wel vaker in de hoek waar ook de ombouw doorloopt. is wel wat lastig om te controleren of daar niks geks gebeurd trouwens. maar het is een hoek waar de vissen zich kunnen terugtrekken en dat vindt ik ook belangrijk. 4 uur later ong. zat de vrouw te kijken en kon het mannentje nergens vinden. bij de bak openen was hij hemelen.
aquarium 60x20x30
Oke, kijken wat die medewerker erover gaat zeggen.
Die volgt geloof ik dat draadje nu ook.
Die volgt geloof ik dat draadje nu ook.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik zou willen zeggen dan, test stokjes voor iedereen