Hoi, ik heb een vraag; mijn Discus vrouwtje heeft al ong. 8x een legsel geproduceerd, het betreft eieren die ook nog na 2 dagen mooi roze zijn en ik zie duidelijk zwarte puntjes dus dat is ok. Maar voor het 'uitpellen'vreet ze alles op alsof ze niet snapt dat het niet doorgeslikt moet worden!
Het mannetje weet dat ze iets verkeerd doet en probeert haar bij het legsel vandaan te krijgen maar ze blijft het doen tot alle eieren weg zijn.
In de bak zitten alleen wat kleine visjes dus geen bedreiging in de buurt.
Komt dit ooit nog goed? Ik heb al geprobeerd een korfje rond de eieren te zetten maar dan stoot ze haar hele bek kapot; ze moet en zal die eieren opvreten!
wat kan ik eraan doen?
zuurgraad 7.1
zachtwater
geen nitriet
temp. 30 gr.
groeten van mandy
Discus vrouwtje blijft eigen legsel opeten
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Discus vrouwtje blijft eigen legsel opeten
Misschien eens apart zetten in een echte kweekbak voor discussen?
Zelfs de de kleinste vissen kunnen ze als bedreiging zien.
Zelfs de de kleinste vissen kunnen ze als bedreiging zien.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
jari4now
Geleidbaarheid naar 150 ms brengen, dan komt de ontwikkeling van huidsecreet ook beter op gang.
Water iets aan zuren en de Ph naar 6.5 brengen, ook dit brengt de moedergevoelens (oerdrang) weer opgang.
Verder niet bezorgt worden, een van mijn koppels heeft dat ook heel lang gedaan, maar na een keer of 10 dacht ze....waarschijnlijk dat eitjes niet altijd zijn om te eten.
Maar wil je echt veel kans maken op larfjes dan is inderdaad in kweekbakje zetten een goede optie.
Ik heb nu in de showbak van dat koppel 2x larfjes gehad, maar dan komt probleem 2 om de hoek kijken.
In een showbak larfjes op de huid krijgen van de ouders is erg lastig voor een beginnend koppel, dus ook hier zal in geoefend moeten worden.
Welkom in de wereld van de discus en geduld....
Water iets aan zuren en de Ph naar 6.5 brengen, ook dit brengt de moedergevoelens (oerdrang) weer opgang.
Verder niet bezorgt worden, een van mijn koppels heeft dat ook heel lang gedaan, maar na een keer of 10 dacht ze....waarschijnlijk dat eitjes niet altijd zijn om te eten.
Maar wil je echt veel kans maken op larfjes dan is inderdaad in kweekbakje zetten een goede optie.
Ik heb nu in de showbak van dat koppel 2x larfjes gehad, maar dan komt probleem 2 om de hoek kijken.
In een showbak larfjes op de huid krijgen van de ouders is erg lastig voor een beginnend koppel, dus ook hier zal in geoefend moeten worden.
Welkom in de wereld van de discus en geduld....
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi, bedankt jongens voor deze goede adviezen. Ik ga zeker maar weer ff over turf filteren en kijken wat er gebeurt. Ik haal ze alleen niet uit de bak want dat vind ik niet mooi; dan zit ik met een practisch lege 1.60! Ik kan me ook niet voor stellen dat ze zich bedreigd voelen door 5 guppies. Na ja, ik ga het nog maar proberen en inderdaad misschien komt het bezef dan vanzelf. En anders heb ik dikke pech, haar pech eigenlijk want zij krijgt NIETS voor moederdag!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Dat vind ik de statement van jaarmandyrademaker schreef:En anders heb ik dikke pech, haar pech eigenlijk want zij krijgt NIETS voor moederdag!!!!!!!!!!!!!!!!!