zoals jullie misschien al wel hebben gelezen ben ik gedoemd tot het opnieuw bouwen van mijn paludarium.
In dit topic zal ik voorlopig alle plannen en dergelijke in de groep gooien om over te discussieren.
Mijn eerste idee is om zelf de complete opbouw van onderkast tot en met de lichtkap helemaal zelf te gaan maken, zodat ik zelf kan bepalen hoeveel ruimte ik onder het aquarium heb, wat nu dus eigenlijk gewoon te laag is.
Ten tweede wil ik het aquarium op de kant leggen. De bodem wordt dan achterwand (hier zit namelijk al een gat in waar ik een overloop van kan maken). Wat nu achterwand is gaat dan dus weg en voor de voorkant laat ik dan een nieuwe glasplaat komen. De voorruit wil ik dan ongeveer 1.5 cm. dik maken. Ik wil dit doen omdat ik dan een aquarium krijg van 160cm. lang, 60cm. breed en ongeveer 45cm hoog. ZONDER stabilisatie strips. De wanden die dan in de oorspronkelijke staat blijven zijn dan maar 1cm. dik, maar die worden dan verstevigt aan de buitenzijde door dikke houten balken.
De vraag: Kan dit?????