Een collega van mij heeft een 2 meter bak met o.a. 4 pauwoog cichlide's erin, hij wilt er graag meer kleur erbij en vroeg aan mij welke vissen erbij kunnen, ik heb gezegt dat er maar weinig bij kan omdat zijn vissen erg agressief zijn en eigenlijk in een grotere bak moeten.
Nou was hij naar diverse vis-winkels gegaan en deze hadden gezegt dat er wel wat van frontosa's bij konden pfffff.
Frontosa's bij oscars zie je het al zitten
Allereerst rijmen de waterwaardes niet, en hebben de frontosa's behoefte aan rustige vissen.
Ik heb hem maar verteld dat dit een slechte keuze is en dat hij er maar niet aan moet beginnen.
heeft iemand anders wel ideeën wat er bij past, ik vrees niet veel.
slecht advies
-
bordeauxdog
Onderwerp auteur - 200-400

slecht advies
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Re: slecht advies
Nee frontosa's idd niet...
Ik zou zeggen een school grotere karperzalmen, bijv. Anostomus anostomus of een school zilveren of gewone bijlzalmen...
of op de bodem wat Geophagus ofzo? Ik weet niet of oscars erg agressief zijn... Mesonauta's kunnen er ook wel bij, leven aan de oppervlakte dus hebben geen last van de oscars...
Ik zou zeggen een school grotere karperzalmen, bijv. Anostomus anostomus of een school zilveren of gewone bijlzalmen...
of op de bodem wat Geophagus ofzo? Ik weet niet of oscars erg agressief zijn... Mesonauta's kunnen er ook wel bij, leven aan de oppervlakte dus hebben geen last van de oscars...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Een beetje laat, maar ik denk dat zelfs Mesonauta's niet veilig zijn voor een volwassen Oscar...
Ik weet het wel zeker
. Mesonauta's worden niet langer dan een cm. of 18, oscars het dubbele, da's net even een brug te ver voor de arme vlagcichliden.
De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik