Kool na medicatie

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Kool na medicatie

Bericht door Kees »

Waarom wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om na een kuur te filteren over kool?
Vergaat of verdwijnt de medicatie niet van zelf na een paar water verversingen?
En als er een restje wat langer in de bak blijft zitten, waarom zou dit niet goed zijn?
Of blijven sommige medicatie je baccies om zeep helpen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Harold
0-200
0-200

Re: Kool na medicatie

Bericht door Harold »

Kees schreef:Waarom wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om na een kuur te filteren over kool?
Vergaat of verdwijnt de medicatie niet van zelf na een paar water verversingen?
En als er een restje wat langer in de bak blijft zitten, waarom zou dit niet goed zijn?
Of blijven sommige medicatie je baccies om zeep helpen?
Idd, sommige medicijnen helpen je baccies om zeep, denk bijvoorbeeld aan Bactopur Direct of Bactyfec.
In princiepe is antibiotica de grootste rotzooi die er is (ook die wij nemen) alleen wel effectief!
Om deze reden wil je deze troep niet langer in je bak dan nodig is.
[center]200x60x50 Malawibak[/center]

Boebie
0-200
0-200

Bericht door Boebie »

Kool heeft de eigenschap dat het water ontkleurt, dat is de enige reden waarom je kool gebruikt.
om medicijnresten te verweideren kun je toxivec gebruiken die ontgift het water enbind alle schadelijke stoffen.
en natuurlijk zal het pas echt uit je water verdwenen zijn na de nodige waterwissels.
groetjes Boebie

iloncje
200-400
200-400

Bericht door iloncje »

Boebie schreef:Kool heeft de eigenschap dat het water ontkleurt, dat is de enige reden waarom je kool gebruikt.
om medicijnresten te verweideren kun je toxivec gebruiken die ontgift het water enbind alle schadelijke stoffen.
en natuurlijk zal het pas echt uit je water verdwenen zijn na de nodige waterwissels.
groetjes Boebie
mmmm, het lijkt mij dat je dat kunt weerleggen want waarom mag je tijdens medicatie dan niet over kool filteren als het alleen maar kleurstoffen zou verwijderen!
Ik weet niet beter dan dat kool je water zuivert van zowel kleur als medicatieresten??

En idd de medicijnen zijn een aanslag op je goede baccies dus dat heb je liever niet te lang in hoge concentratie in je bak zitten.(Het kan overigens ook je Planten bestand beschadigen )
Als de tijd vliegt....vlieg mee

MP Karat 100, vis bestand:

8 vuurneon
4 luipaard danio
3 guppen (pleegkids hihi)
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken

Harold
0-200
0-200

Bericht door Harold »

Boebie schreef:Kool heeft de eigenschap dat het water ontkleurt, dat is de enige reden waarom je kool gebruikt.
groetjes Boebie
Daar sla je de plank toch even mis denk ik.
Active kool is een chemisch filtermedium waarmee je fosfaten, ammoniak, organische afvalprodukten en geneesmiddelen uit het water absorbeert.
Uiteraard word het ook gebruikt om je kleurstoffen uit je bak te krijgen. ;)
En zoals iloncje ook al aangeeft, dit is nou juist precies de reden waarom je je kool eruit moet halen als je gaat kuren.

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Oke, maar als je zoals ik met mijn discusbak ongeveer 3x per week 40% ververs, hoe erg is het dan als je na een kuur niet filtert over kool?
En spul als VFM van EasyLife, werkt dat ook niet "absorberend"?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Harold
0-200
0-200

Bericht door Harold »

Kees schreef:Oke, maar als je zoals ik met mijn discusbak ongeveer 3x per week 40% ververs, hoe erg is het dan als je na een kuur niet filtert over kool?
En spul als VFM van EasyLife, werkt dat ook niet "absorberend"?
Je bedoeld of het nog nodig is omdat je ook al zoveel ververst?
Op deze manier is de medicatie natuurlijk wel sneller weer uit je bak dan dat je 1x per week ververst, toch zou ik wel kool gebruiken voor de zekerheid.

Spullen als Easylife worden niet door de kool opgenenomen, die kan je dus zonder problemen gebruiken icm kool.