Corydoras en tetra's

Plaats reactie

Onderwerp auteur
little_star_orion
0-200
0-200

Corydoras en tetra's

Bericht door little_star_orion »

Ik heb een aquarium met kardinaal tetra's en Corydoras. Ik weet dat om Corydoras aan te zetten tot eieren leggen er een waterverversing gedaan moet worden met kouder water.
Echter weet ik dat de kardinaal tetra's dit niet erg op prijs stellen.

Heeft iemand ervaring met deze 2 soorten samen in een bak en of het kan om op deze manier de Cory's toch tot eieren afzetten heeft weten te krijgen? Of zou ik de Cory's eruit moeten halen om ze in een bak apart te zetten omdat de kardinaaltjes het koudere water niet aan kunnen?

groetjes
Sandra

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Corydoras en tetra's

Bericht door Kees »

Kardinaaltje kunnen wel wat hebben, maar meer als 5 graden verschil zou ik niet doen.
Als je de ruimte heb, dan zou ik ze apart zetten, geloof dat kardinaaltjes ook best wel een eitje lusten als ze de kans krijgen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
little_star_orion
0-200
0-200

Bericht door little_star_orion »

Bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen om water te verversen en niet teveel in temerpatuur te laten zakken, hopelijk genoeg voor de Cory's en nhiet teveel voor de tetra's.
Ik heb een deel water eruit gehaald en koud water toegevoegd. De temperatuur is nu zo'n 3 graden gedaald.

De Cory's eruit vissen is best een klusje. Ik heb Corydoras pygmeus, nogal klein maar erg leuk en een goed gevulde bak met planten, en wat schuilplekken, bloempot met gaten een een grot, dus bij een uitvispoging zullen ze waarschijnlijk voor het oog onvindbaar worden. Het is nu al vaak een klus om ze te vinden.

De Tetra's lusten wel een eitje, misschien dat ze er toch een paar zullen laten liggen?
Ik heb guppen en die hebben ook gejong een paar maand geleden. Ik had gehoop dat het meeste kleine gupspul eruit gegeten zou worden door de tetra's en guppen zelf en dat slechts een paar sterken het zouden overleven. Niet dus, zelfs een paar "mislukten" (een beetje zielige visjes) die niet echt goed zwemmen konden en wat over de bodem zwoegden zijn gewoon groot geworden (ze zwemmen inmiddels wel iets beter). De Tetra's deden er helemaal niets op uit en probeerden ze niet eens te vangen.

groetjes Sandra

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

FF kijken hoe het nu gaat met de corydorassen, de rest is aan moeder natuur :D.
Tsja, guppies, een maanvis is effectief :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie