kempvis vs diamantgoerami's
-
Rietslang
Onderwerp auteur
kempvis vs diamantgoerami's
Men vriendin is echt gek van de kempvis
alhoewel men bestand al zo goed als vol is voor een 120L wou ik het toch wagen
Ververs 2x per week men water en men filter heeft een capaciteit van 7xinhoud
Dus dat is niet het probleem
Maar het enige waar ik me zorgen over maak is of ie overeen gaat komen met men 2 mannelijke
goerami's..
Tips en/of ervaringen??
alhoewel men bestand al zo goed als vol is voor een 120L wou ik het toch wagen
Ververs 2x per week men water en men filter heeft een capaciteit van 7xinhoud
Dus dat is niet het probleem
Maar het enige waar ik me zorgen over maak is of ie overeen gaat komen met men 2 mannelijke
goerami's..
Tips en/of ervaringen??
Re: kempvis vs diamantgoerami's
Ik weet het niet, maar denk ook aan de agasizzi's en de maanvis...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ik zou het niet doen.
Ik zou eerder eens goed naar je bestand kijken en eens kijken of je van sommige of een koppeltje van kan maken of voor sommige een ander huisje voor kan vinden.
Zeg het eerlijk, ik zelf vind je bak niet geschikt voor een maanvis en diamant gourami's.
Ik zou eerder eens goed naar je bestand kijken en eens kijken of je van sommige of een koppeltje van kan maken of voor sommige een ander huisje voor kan vinden.
Zeg het eerlijk, ik zelf vind je bak niet geschikt voor een maanvis en diamant gourami's.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rietslang
Onderwerp auteur
En wat is er mis met diamantgoerami's in een meterbak als ik vragen mag??Kees schreef:Ik zou het niet doen.
Of heb je het over het min. van 120cm?
Op zich gaat dat wel, hoewel 1.20 wel beter zou zijn, maar alleen ik vind 2 mannetjes niet echt je van het.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Daarbij is een maanvis niet handig voor een bak van 45cm hoogte. En ik zou zeker kijken of je een vrouwtje goerami kan krijgen en dan een man wegdoen.
Dan eerst eens kijken hoe het dan gaat...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Rietslang
Onderwerp auteur
Waarom zou ik die moeten ruilen met een vrouwtje?LauMooij schreef:Daarbij is een maanvis niet handig voor een bak van 45cm hoogte. En ik zou zeker kijken of je een vrouwtje goerami kan krijgen en dan een man wegdoen.
om een schuimnest te bouwen zeker en de andere dieren de dood injagen met stress?
Neenee, die mannetjes voelen zich heel goed en het zijn echte kameraadjes..
Wat betreft de maanvis, kweet dat 50cm hoogte minimum is maar hij eet goed en heeft d meest prachtige (wildvang) kleuren die ik ooit gezien heb.. Wat voor mij betekend dat ie zich goed voelt..
Dus alles is in harmonie, maak jullie geen zorgen om men bestand
wou enkel weten of een kempvis zou overeenkomen met de rest, das alles
-
Rietslang
Onderwerp auteur
Deze zijn echte kameraadjes, al van toen ik ze nog bitter jong had, zijn tesamen opgegroeid en kunnen het prima met elkaar vinden..Kees schreef:Op zich gaat dat wel, hoewel 1.20 wel beter zou zijn, maar alleen ik vind 2 mannetjes niet echt je van het.
Kwou gewoon weten of ze zich niet gezamelijk zouden keren tegen de kempvis, want das men grootste angst
-
Rietslang
Onderwerp auteur
er is maar 1 agasizzi vrouwtje en die is zeer vredelievendLauMooij schreef:Ik weet het niet, maar denk ook aan de agasizzi's en de maanvis...
In ieder geval, het zou me niets verbazen dat de kempvis en gourami mekaar in de weg zou gaan zitten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Rietslang
Onderwerp auteur
Dus ik zal het er maar op wagen zeker?
je kan het erop wagen maar ik betwijfel of het goed gaat, het gaat nu goed met je vissen maar een nieuweling is een ander verhaal, ik twijfel eigenlijk nog het meest aan je barbelen. er gaan dan hoe dan ook vinnen eraan
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Rietslang
Onderwerp auteur
de 4 kegelvlekjes bedoel je?Gerard schreef:je kan het erop wagen maar ik betwijfel of het goed gaat, het gaat nu goed met je vissen maar een nieuweling is een ander verhaal, ik twijfel eigenlijk nog het meest aan je barbelen. er gaan dan hoe dan ook vinnen eraan
jep, nu zijn ze nog rustig omdat ze de andere gewend zijn, meestal, gebeurd niet altijd maar zeg 80%, worden het knorrepotten als er teveel grotere vissen komen. en zo'n kempvis heeft van die mooie lange staarten en kan dus niet zo snel wegzwemmen en dus ideaal voor de kleine bliksemschichten om die aan te vallen. krijg je een kempvis met happen uit de staart. gebeurt ook anders om.
aquarium 60x20x30
-
Rietslang
Onderwerp auteur
jullie hebben allen gelijk
en kegelvlekjes zijn wel degelijk barbelen, wat de gevolgen rampzalig kunnen worden..
Heb er vandaag es goed over nagedacht en..
Plant en dier leeft nu gezellig voort in harmonie en zou hun geluk niet willen verstoren
Ook al is de betta dan nog zo mooi..
en kegelvlekjes zijn wel degelijk barbelen, wat de gevolgen rampzalig kunnen worden..
Heb er vandaag es goed over nagedacht en..
Plant en dier leeft nu gezellig voort in harmonie en zou hun geluk niet willen verstoren
Ook al is de betta dan nog zo mooi..