caridina en neocardina soorten ???

Plaats reactie

Onderwerp auteur
naatje1980
0-200
0-200

caridina en neocardina soorten ???

Bericht door naatje1980 »

Aangezien ik geen 60x30x30 Aquarium meer kan nemen :cry: :cry: :cry:
Moet ik het toch met de Aqua40 doen, deze wil ik nu helemaal opnieuw inrichten en er garnaaltjes in gaan houden.

Ben nu een beetje aan het kijken welke garnaaltjes ook erg leuk zijn en zo kwam ik oa bij de vuurgarnaaltjes en whitepearl die bij de NEOCARDINA soorten horen en in een ander lijstje kwam ik CARIDINA soorten (CB, tijgergarnaal ect) tegen maar....wat is het verschil tussen deze 2 soorten????

(Over 2 weekjes krijgen ze bij ons diverse nieuwe garnaaltjes binnen, kan nu al niet wachten om een kijkje te gaan nemen) Maar..nu heb ik alle tijd om een leuk bakje voor ze te gaan maken :)

Ps: Heb ook 2 dwergklauwkikkertjes, volgens de speciaalzaak kunnen garnaaltjes hier samen mee maar tijdens het google'n ook gelezen dat ze de garnaaltjes als een erg lekker hapje zien. Iemd anders op dat forum hield ze ook samen en had er juist helemaal geen last van. 2 hele verschillende verhalen dus :? .
Iemand hier ervaring met deze combinatie??? Hoor het graag want wil natuurlijk niet dat de garnaaltjes in hun buikjes verdwijnen. (natuurlijk ga ik voor genoeg schuilmogelijkheden zorgen)

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: caridina en neocardina soorten ???

Bericht door Kees »

Wat nu echt het verschil is, misschien dat je er hier wat meer over te weten kan komen:
http://www.kreeftengarnalen.nl/site/doc ... iseng.html
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... index.html
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
naatje1980
0-200
0-200

Wouw..wat een mooie site! Heb ik inderdaad wat aan :) BEDANKT!
Staat alleen niks in over het houden van dwergklauwkikkertjes en garnaaltjes maar..ben bang dat ze toch niet samen kunnen.
Dilemaaaaa want vind beide diertjes erg leuk.
Had ik nu maar puzzelen als hobby :P

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Ik denk sowieso dat een aqua40 nogal klein is voor dwergklauwkikkers? Zeker als je ze met meer houdt, wat wel aan te raden is.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
naatje1980
0-200
0-200

Ben ook niet van plan om meerdere kikkertjes te gaan houden, weet dat ze met minimaal 5 gehouden moeten worden. (ook een reden dat ik een 60x30x30 wilde) Heb er nu 2 die ik eens gekregen heb van iemd die van ze niet meer wilde waarvan 1 een misvormd pootje heeft waardoor hij een stuk minder snel is. (weet niet hoe hij aan zo'n pootje kom want dat had hij al toen ik hem overnam) Deze moet ik dan ook met de hand voeren anders krijg hij bijna niks binnen want zijn maatje laat echt geen kruimeltje over. Ze lijken het met zijn 2tjes erg gezellig te hebben dus om ze nou weer naar een ander aquarium te sturen..(ook niet iedereen heeft zin/tijd om dat ene zielepootje met de hand te voeren natuurlijk)

Maar..kan ik er ook een paar garnaaltjes bijhouden of..liever niet? Zullen vast af en toe een klein garnalen jong te pakken krijgen. De volwassen garnaaltjes lijken mij te groot maar..weet ik dus niet zeker.
Anders moet ik maar wachten tot de kikkertjes oud en bejaard zijn geworden en pas garnaaltjes erbij nemen als ze gestorven zijn. (zijn nu..ruim 1,5jaar)

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

De garnalen kunnen er zeker bij, ik weet niet eens of kikkers wel garnalen eten, want hebben ze wel tanden? Garnalen zijn vrij hard...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
naatje1980
0-200
0-200

Voor zover ik weet hebben kikkers geen tanden of het moeten wel hele kleintjes zijn dat je ze niet zie.
Garnalen zijn idd vrij hard..misschien houden de kikkertjes idd niet van zo'n taai hapje.
(anders word het denk als ze net verveld zijn want..dan zijn ze zachter en wat trager toch???)
Denk dat ik voor de vuurgarnaaltjes ga...