ik weet dat dit vaak gebruikt word in nano bakjes
maar zijn er mensen op dit forum die dees ook gebruiken in hun gezelschaps bak e.d.?
bodemfilter
Re: bodemfilter
Ik denk het niet:
Het is erg lastig met planten, omdat deze er erg van in de war raken. Onder het grind weer open water en nog stroming ook, dat klopt niet voor hen. Plus dat het de bodem erg afkeolt, en planten hebben graag een iets warmere bodem ivm rotting (in de natuur, in je aqua wil je dat echt niet hebben) in de bodem. Dus je planten slaan er avn op tilt. Of het voor bv. tanganyika en malawi handig is weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je dan je zand kwijtraakt.
Het is erg lastig met planten, omdat deze er erg van in de war raken. Onder het grind weer open water en nog stroming ook, dat klopt niet voor hen. Plus dat het de bodem erg afkeolt, en planten hebben graag een iets warmere bodem ivm rotting (in de natuur, in je aqua wil je dat echt niet hebben) in de bodem. Dus je planten slaan er avn op tilt. Of het voor bv. tanganyika en malawi handig is weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je dan je zand kwijtraakt.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Rietslang
Onderwerp auteur
de bodem hoeft niet helemaal bedekt zijn met de filter..
En bij een bodemfilter kan je geen zand gebruiken maar speciaal biologisch grind
En bij een bodemfilter kan je geen zand gebruiken maar speciaal biologisch grind
ik denk dat het gewoon niet rendabel is in een grote bak. en in een kleine bak wil je zo veel mogelijk ruimte houden dus is dit een leuk alternatief.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Rietslang
Onderwerp auteur
de bodemfilter is maar een extra'tje..
Op de eerste plaats komt men externe filter
ben namelijk van plan id toekomst RBP's te houden en dit zijn enorme vervuilers..
Daar het carnivoren zijn en dus een korte rechte darm hebben..
Of is er een andere optie?
Op de eerste plaats komt men externe filter
ben namelijk van plan id toekomst RBP's te houden en dit zijn enorme vervuilers..
Daar het carnivoren zijn en dus een korte rechte darm hebben..
Of is er een andere optie?
persoonlijk zie ik er niet veel in.
als je gewoon een goede onderstroom hebt wordt al het vuil vanzelf wel naar de pomp gezogen. en bij de wekelijkse verversing kan je ook even de bodem afgaan met de slang. het heeft bij mij altijd goed geholpen. ik moet wel zeggen dat ik altijd overcapaciteit had, dus dat helpt misschien ook
wat zijn rbp's eigenlijk?
als je gewoon een goede onderstroom hebt wordt al het vuil vanzelf wel naar de pomp gezogen. en bij de wekelijkse verversing kan je ook even de bodem afgaan met de slang. het heeft bij mij altijd goed geholpen. ik moet wel zeggen dat ik altijd overcapaciteit had, dus dat helpt misschien ook
wat zijn rbp's eigenlijk?
aquarium 60x20x30
-
Rietslang
Onderwerp auteur
in men gezelschaps heb ik ook dubbele filtratie..
dus ik dacht dat voor deze soort een extra filter wel een optie was
RBP's: Roodbuikpiranha's
dus ik dacht dat voor deze soort een extra filter wel een optie was
RBP's: Roodbuikpiranha's
ja mijn vriendin had het in haar oude bak, maar dat was geen succes.
op het moment dat het systeem onder het grind vol loopt moet je dat eruit halen en dan gooi je gelijk al je planten overhoop etc. en komt alles weer in het water terecht.
denk dat als je je bodem schoon wilt houden je beter zo'n (stof)zuigertje kan kopen...
op het moment dat het systeem onder het grind vol loopt moet je dat eruit halen en dan gooi je gelijk al je planten overhoop etc. en komt alles weer in het water terecht.
denk dat als je je bodem schoon wilt houden je beter zo'n (stof)zuigertje kan kopen...
-
Rietslang
Onderwerp auteur
dus met een degelijke externe filter moet het ook wel lukken voor deze poepdieren? 
ja hoor. lijkt me sterk dat het prolemen geeft
aquarium 60x20x30