Het zijn niet echt worteltjes maar meer een algen soort denk ik dan.Rietslang schreef:Nu heb ik er geen last meer van, maar ik vraag me gewoon af hoe die worteltjes in je sproeibuis terechtkomen?
sproeipijpje
Re: sproeipijpje
ik heb er met mijn sproeibuisje ook wel eens last van,
dan prik ik ze gewoon even door met een cocktailprikker
dan prik ik ze gewoon even door met een cocktailprikker
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
-
Rietslang
dat is normaal, gefilterd water brengt soms een miniscuul deel restjes mee
en met zo'n kleine standaardgaatjes ga je dikwijls te kampen hebben met verstopping
ik prikte ze vroeger ook nu en dan es door met een nageltje maar een paar dagen later was het weer hetzelfde liedje
Gewoon je gaatjes iets groter boren..
en met zo'n kleine standaardgaatjes ga je dikwijls te kampen hebben met verstopping
ik prikte ze vroeger ook nu en dan es door met een nageltje maar een paar dagen later was het weer hetzelfde liedje
Gewoon je gaatjes iets groter boren..
Nou ja, ik maak hier allemaal van die rare dingen mee!!!
Wat me nu overkomt;
ten eerste is het toch echt blad en worteltjes wat er in het pijpje zit
ten tweede wil ik gisteren het pijpje weer schoonmaken zie ik er in een keer een visje inliggen
Het lijkt me toch dat dat niet moet kunnen toch????
Dat er een visje (redelijk klein nog) mee word opgezogen dat heb ik wel meer gehoord maar het lijkt me niet goed als deze ook weer terug door de uitstroom komt??
Wat me nu overkomt;
ten eerste is het toch echt blad en worteltjes wat er in het pijpje zit
ten tweede wil ik gisteren het pijpje weer schoonmaken zie ik er in een keer een visje inliggen
Het lijkt me toch dat dat niet moet kunnen toch????
Dat er een visje (redelijk klein nog) mee word opgezogen dat heb ik wel meer gehoord maar het lijkt me niet goed als deze ook weer terug door de uitstroom komt??
Als de tijd vliegt....vlieg mee
MP Karat 100, vis bestand:
8 vuurneon
4 luipaard danio
3 guppen (pleegkids hihi)
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
dan zit er toch iets niet goed. welke pomp heb je ook al weer?
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Een sera bioactive 250...Ik weet het ook niet meer heb alles uit elkaar gehad en weer in elkaar met gebruiksaanwijzing erbij en alles zit zoals het hoort!!
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
-
Rietslang
tja, als die motor al kleine visjes opzuigt dan is het vanzelfsprekend dat er wortels e.d. inzitten
maar wat ik niet begrijp, steek je de motor niet bij je filter? dan kan er vrijwel niets meegezogen worden..
(en je hebt dubbele filtercapaciteit)
ik doe dit toch zo..
maar wat ik niet begrijp, steek je de motor niet bij je filter? dan kan er vrijwel niets meegezogen worden..
ik doe dit toch zo..
Ik weet niet "precies"wat je bedoelt maar hij kan maar op 1 manier inelkaar!(het is een externe pot)Rietslang schreef:steek je de motor niet bij je filter? dan kan er vrijwel niets meegezogen worden..
ik doe dit toch zo..
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
lijkt wel verdacht veel op de aquapro van superfish. maar goed.
goed een paar probeersels
- uitstroom zit goed laag, misschien wat hoger pakken dat hij wat minder grof vuil opzuigt en het dus wat meer verdeelt over een langere periode.
- in de laatste mandje, tenminste ik neem aan dat er mandjes in zitten, helemaal vol doen met witte watten. dat zou al het grove vuil waar we last van hebben moeten tegenhouden.
hoe heb je je filter eigenlijk gevuld?
goed een paar probeersels
- uitstroom zit goed laag, misschien wat hoger pakken dat hij wat minder grof vuil opzuigt en het dus wat meer verdeelt over een langere periode.
- in de laatste mandje, tenminste ik neem aan dat er mandjes in zitten, helemaal vol doen met witte watten. dat zou al het grove vuil waar we last van hebben moeten tegenhouden.
hoe heb je je filter eigenlijk gevuld?
aquarium 60x20x30
-
Rietslang
van mij is het een interne bio filter waarin in het laatste compartiment de filtermotors zich bevinden
1 die standaard werkt en 1 die voor een regenvaleffect zorgt (sproeibuisjes)
met een externe filter weet ik niet echt hoe dit in zen gang gaat maar zoals gerard zegt, genoeg watten toevoegen..
Ik bedoel, heb geen ervaring met een buitenfilter maar vind het toch niet kunnen dat er vissen meegezogen worden???
1 die standaard werkt en 1 die voor een regenvaleffect zorgt (sproeibuisjes)
met een externe filter weet ik niet echt hoe dit in zen gang gaat maar zoals gerard zegt, genoeg watten toevoegen..
Ik bedoel, heb geen ervaring met een buitenfilter maar vind het toch niet kunnen dat er vissen meegezogen worden???
Je kunt je uitstroom voorzichtig warm maken en hem zo richten naar waar je hem wilt hebben 
Juwel Rekord 70
16 x kardinaaltera
6 x koraalplaty
3 x black molly
1 x pleco
4 x L 066
groetjes Ed
16 x kardinaaltera
6 x koraalplaty
3 x black molly
1 x pleco
4 x L 066
groetjes Ed
-
Rietslang
ed1 schreef:Je kunt je uitstroom voorzichtig warm maken en hem zo richten naar waar je hem wilt hebben
Dat verandert toch niets aan de zaak van meegezogen dieren en planten??
[quote="Gerard"
hoe heb je je filter eigenlijk gevuld?[/quote]
Er zitten 2 mandjes in, het onderste mandje is gevuld met siporax en het bovenste mandje met een zwarte grove filter spons en een witte fijne filtervlies
Ik zou idd kunnen proberen om de instroom iets hoger te hangen maar of dat direkt de oplossing zal gaan brengen
hoe heb je je filter eigenlijk gevuld?[/quote]
Er zitten 2 mandjes in, het onderste mandje is gevuld met siporax en het bovenste mandje met een zwarte grove filter spons en een witte fijne filtervlies
Ik zou idd kunnen proberen om de instroom iets hoger te hangen maar of dat direkt de oplossing zal gaan brengen
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
Het is ook mijn eerste externe filter dus heb er ook weinig ervaring mee maar het lijkt mij idd ook niet goed dat de vissen mee in de pot gezogen worden...Rietslang schreef:Ik bedoel, heb geen ervaring met een buitenfilter maar vind het toch niet kunnen dat er vissen meegezogen worden???
Ga denk ik morgen toch maar eens contact opnemen met de lfs en/of sera zelf
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
-
Rietslang
normaal bij een externe filterinlaat zou nog bijna geen garnaal erin vernesteld kunnen rakeniloncje schreef:Het is ook mijn eerste externe filter dus heb er ook weinig ervaring mee maar het lijkt mij idd ook niet goed dat de vissen mee in de pot gezogen worden...Rietslang schreef:Ik bedoel, heb geen ervaring met een buitenfilter maar vind het toch niet kunnen dat er vissen meegezogen worden???
Ga denk ik morgen toch maar eens contact opnemen met de lfs en/of sera zelf
heb je anders geen foto's?