al een paar weken heb ik een koppeltje Telmatochromis Burgeoni, dezekleine vissen zitten in mijn grote bak o.a. tussen mijn Cyphotilapia Gibberosa's en mijn Altolamprologus Calvussen.
Het zijn echt leuke visjes die nergens bang voor zijn, lekker dicht bij hun kleine territorium blijven, en hier geen andere vis in laten.
Ze zijn nergens bang voor maar ook weer niet uitgesproken agressief.
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Gisteren dacht ik het al.
maar vandaag is mijn vermoeden bevestigd..............
Ze hebben jonkies, ik weet niet hoeveel ik denk een stuk of 20.
Ze zijn nog erg klein denk een mm of 2.
Ze zwemmen vooral op de grond en in de slakken huizen, en de ouders verdedigen hun territorium goed.
Ondanks ik veel en goede rovers heb, hoop ik toch dat er een paar jonkies overleven, ik heb genoeg schuilruimte's (280 kilo steen en ze kunnen achter de achterwand......
Mijn frontosa's vertonen absoluut geen agressie of intresse naar andere vissen.
Ook hebben de burgeoni's maar een klein territorium ( tussen de stenen en slakkenhuizen) en is deze aan de andere kant van de bak als waar de frontosa's meestal zitten.
Dat hebben ze snel voor elkaar zeg, leuk voor je. Broedzorg vond ik toch een van de meest fascinerende dingen die zich in het aquarium kunnen afspelen.
Tot op heden gaat het goed.
De visjes zwemmen al vrij, alleen wel ver uit elkaar wat het voor de ouders extra moeilijk maakt.
Ze zitten in de hoek waar ik altijd het eten strooide, dus dat heb ik nu naar de andere kant van de bak geplaatst.
Ik hou jullie op de hoogte