ADM aquatlantis evasion . Plaatsing vraag
ADM aquatlantis evasion . Plaatsing vraag
Hallo allemaal.
ik heb een 1 m ADM aquatlantis evasion .
Nu weet ik dat het altijd goed is om je aquarium op een plaat tempex te zetten om de onderkant te ondersteunen.
Nu zag ik dat om mijn aquarium een alluminium rand zit waar het aquarium op staat. Het glas maakt dus geen contact met de grond. Moet ik nu een een plaat er onder laggen of kan ik hem op de kast plaatsen.
Als ik er een tempex plaat onder leg denk ik dat de alluminium rand in het tempex duwd door het gewicht zodat het glas ook op het tempex terecht komt. Als dit beter is omdat hij dan wel voledige steun heeft leg ik er een plaat onder. Of ik leg er een aquarium mat onder die je in de speciaal zaken kan kopen . deze is een heel stuk dunner maar deze zal toch ook wel goed zijn?
Wie weet raad?
Alvast bedankt
ik heb een 1 m ADM aquatlantis evasion .
Nu weet ik dat het altijd goed is om je aquarium op een plaat tempex te zetten om de onderkant te ondersteunen.
Nu zag ik dat om mijn aquarium een alluminium rand zit waar het aquarium op staat. Het glas maakt dus geen contact met de grond. Moet ik nu een een plaat er onder laggen of kan ik hem op de kast plaatsen.
Als ik er een tempex plaat onder leg denk ik dat de alluminium rand in het tempex duwd door het gewicht zodat het glas ook op het tempex terecht komt. Als dit beter is omdat hij dan wel voledige steun heeft leg ik er een plaat onder. Of ik leg er een aquarium mat onder die je in de speciaal zaken kan kopen . deze is een heel stuk dunner maar deze zal toch ook wel goed zijn?
Wie weet raad?
Alvast bedankt
Re: ADM aquatlantis evasion . Plaatsing vraag
Ik weet dat bij mijn bak (Euro rimini) ook zo'n aluminium rand zit en mij werd verteld dat ik daar niets onder mocht doen.
Kan je het navragen waar je bak vandaan heb?
Anders kan je Wesdijk eens bellen, die verkopen dat merk.
Kan je het navragen waar je bak vandaan heb?
Anders kan je Wesdijk eens bellen, die verkopen dat merk.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Zulke soort sets waarbij je een aquarium met bijbehorend meubel koopt plaats je doorgaans zonder plaat er tussen. Dit is alleen als je een kale bak van glas ergens op moet plaatsen. Die aquariums zijn afgewerkt met een sierlijst en die dient tevens ter ondersteuning. Navraag doen kan geen kwaad om het zeker te weten.
-
bordeauxdog
- 200-400

ik heb bij mijn evasion een stukje foam erbij gekregen, dit was origineel (heb hem ook nieuw gekocht en samen met het meubel). dus ik denk wel dat er iets onder hoort.
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
hhmm dan is het beter even te informeren bij een aquariumspeciaalzaak. Denk dat een van onze sponsors je vast wel een antwoord weet te geven.
Ook bij mijn Evasion 150 bijgeleverd een dun zwart stuk foam.bordeauxdog schreef:ik heb bij mijn evasion een stukje foam erbij gekregen, dit was origineel (heb hem ook nieuw gekocht en samen met het meubel). dus ik denk wel dat er iets onder hoort.
Koirac
Ook vijver en koi liefhebber.
-
maikel-discus
- 0-200

Heb zelf een evasion van 1,50m bij wesdijk gekocht. Daar zat inderdaad ook foam bij en dit heb ik er ook onder gedaan omdat dit namelijk geadviseerd werd door wesdijk uit barendrecht. Heb een heel opstartboekje erbij gekregen waar het ook nog in stond. Normaal gesproken hoeft het niet als er zoon metalen rand onder zit maar bij aquatlantis evasion o.a. wel dus...
citeer:
Plaats de onderkast op een vlakke stevige ondergrond, stel het waterpas bla bla bla...
Het gebruik van een foamplaat onder een aquarium is alleen aan te raden als een onderframe cq sierstrip ontbreekt. Met uitzondering van de ADM Ambiance & Evasion serie. Deze hebben onderop een sierstrip en moeten ook op een foammat geplaatst worden....
Aldus Wesdijk...
Ps mooi aquarium heb je...
citeer:
Plaats de onderkast op een vlakke stevige ondergrond, stel het waterpas bla bla bla...
Het gebruik van een foamplaat onder een aquarium is alleen aan te raden als een onderframe cq sierstrip ontbreekt. Met uitzondering van de ADM Ambiance & Evasion serie. Deze hebben onderop een sierstrip en moeten ook op een foammat geplaatst worden....
Aldus Wesdijk...
Ps mooi aquarium heb je...
-
bordeauxdog
- 200-400

Kan er niet iets onder zoals vloer-isolatie van laminaat?
Niet duur, niet dik en makelijk op maat te maken.
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
-
maikel-discus
- 0-200

Als het goed is heb je er een foamplaat bijgeleverd gekregen dus waarom een nieuwe kopen? Als die niet voldoet doen ze die er toch niet bij? Ik heb m zelf met een paar kitdruppels vastgezet en op maat gesneden. Ging prima. Alleen opletten dat ie er niet onderuit komt als je de bak vol laat lopen.
-
bordeauxdog
- 200-400

volgens mij gaat het hier om een "2e-hands" bak, en mist de plaat...
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
-
maikel-discus
- 0-200

Goed idee dan. Is inderdaad praktisch hetzelfde materiaal.bordeauxdog schreef:Kan er niet iets onder zoals vloer-isolatie van laminaat?
Klopt, het is inderdaad een 2e hands bak. En er zit dus geen plaat bij.
Maar als ik het goed begrijp is de ondervloer van laminaat ( dat zilvere spul) ongeveer het zelfde als wat er bij geleverd word?
Maar als ik het goed begrijp is de ondervloer van laminaat ( dat zilvere spul) ongeveer het zelfde als wat er bij geleverd word?
Je hebt ook voor laminaatvloeren ondervloer platen,( ook op rol leverbaar ) exakt het zelfde materiaal wat bij ADM geleverd wordt als bescherming.Het is zwart van kleur en ik meen een mm of 4 dik.Slider schreef:Klopt, het is inderdaad een 2e hands bak. En er zit dus geen plaat bij.
Koirac
Ook vijver en koi liefhebber.
-
bordeauxdog
- 200-400

Ja die bedoel ik die platen, misschien ken je iemand die er zelfs een over heeftJe hebt ook voor laminaatvloeren ondervloer platen,( ook op rol leverbaar ) exakt het zelfde materiaal wat bij ADM geleverd wordt als bescherming.Het is zwart van kleur en ik meen een mm of 4 dik.
Koirac
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Ik ben wezen kijken bij de gamma naar die platen. Ik heb daar van alles gezien. heeft iemand misschien een foto of plaatje van de juiste plaat?