Discushouders??????????
-
witte
Onderwerp auteur - 200-400

Re: Discushouders??????????
De eitjes werden de 3e dag opgegeten door de ouders,het was beschimmeld,vandaag mocht ik zojuist aanschouwen dat ze weer eitjes ging leggen, dit keer op een stuk hout.
Das een slimmere plek in ieder geval.
Maar ze gaan lekker!
Maar ze gaan lekker!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
witte

Ja behalve die met zijn kieuwwormen niet ,vandaag dood, de medicijnen te laat toegediend denk ik.
Hij das niet leuk, maar helaas, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
jari4now
Is het toch iets anders geweest dan Kieuwworm Witte, de meeste discussen hebben latent al kieuwworm, maar zo snel een overlijden............witte schreef:Ja behalve die met zijn kieuwwormen niet ,vandaag dood, de medicijnen te laat toegediend denk ik.
Kan me niet indenken dat het door een Kieuwworm is gekomen.
-
witte

Ik heb hem appart gezet omdat hij te veel tegen de ruiten omhoog klapte,lag plat op zijn zij en na een paar minuten zwom hij weer rond of er niets aan de hand was en dan na 20 minuten of zo weer hetzelfde verhaal,ik heb de kweker opgebeld die overigens blij was dat ik voor raad belde en die dacht eerst aan stress omdat hij altijd door de 2 andere die een koppeltje vormen werdt opgejaagd, dus na appart gezet te hebben leek het ineens goed te gaan,maar na een aantal dagen observeren en vergelijken metmijn andere vissen viel het me wel op dat hij sneller ademde voor de rest was er niets te zien prachtig op kleur, dus weer gebeld en toen kwam de kieuwworm toch weer ter sprake,ik was wel bereid om er 80km voor te rijden (heen en weer) maar hij had geen tijd en de andere dag ook niet, de vis begon weer extreem te doen zo is hij tot 3 x toe uit het water op het deksel van de interne filter gesprongen waar ik hem elke keer vanaf gehaald heb.
Ondertussen had ik bij Wesdijk medicijnen besteld wat overigens keurig netjes perfect gelukt is...maar helaas kwam de medicijnen voor de vis te laat,natuurlijk te laat besteld door mezelf, ik ga nu een soort appotheekje opzetten zodat ik altijd wat in huis heb.
Ondertussen had ik bij Wesdijk medicijnen besteld wat overigens keurig netjes perfect gelukt is...maar helaas kwam de medicijnen voor de vis te laat,natuurlijk te laat besteld door mezelf, ik ga nu een soort appotheekje opzetten zodat ik altijd wat in huis heb.
-
witte

Toch nog een vraag , zou ik het medicijn nu toch in de bak moeten doen voor de andere vissen of moet ik het medicijn alleen gebruiken als ik iets aan een vis bemerk,ik ben er eigenlijk nog niet achter of het besmettelijk is.
De andere vissen ademen gewoon rustig.
De andere vissen ademen gewoon rustig.
-
jari4now
Welk medicijn heb je??
Preventief kuren met tremazol kan geen kwaad, ik doe het jaarlijks.
De grote Kweker van de Tony Tan discus doet het met zijn wedstrijdvissen elke 3 maanden( dit zou ik niet doen)
Preventief kuren met tremazol kan geen kwaad, ik doe het jaarlijks.
De grote Kweker van de Tony Tan discus doet het met zijn wedstrijdvissen elke 3 maanden( dit zou ik niet doen)
-
witte

ik heb : cerpofor dactycid van colombo dosering 100ml op 500ltr. bruinig spul.
De vorige keer had ik blauw spul van Rob,dat hielp in iedergeval heel goed.
Het gaat tot nu toe heel goed met de andere vissen, dus ik weet niet of ik het ga gebruiken???
De vorige keer had ik blauw spul van Rob,dat hielp in iedergeval heel goed.
Het gaat tot nu toe heel goed met de andere vissen, dus ik weet niet of ik het ga gebruiken???
-
witte

Hoi bijna 2 jaar geleden de laatste post.
Ik heb nog steeds mijn discussen eigenlijk geen problemen gehad de laatste jaren, maar nu heb ik toch wel iets wat ik met andere discus houders wil delen.
Bij mij is "de blauwe" de baas in de bak, 1 oranje was de pispaal en overleed.
Toen is het zusje van de oranje de pispaal geworden en is nu ook pas dood hier zat wel een tijdsbestek van 1 jaar tussen, maar ondanks volop eten wat ze beiden toch pakten zagen we ze steeds magerder worden ze hadden ook beslist geen bewegings mogelijkheid want dan zat de blauwe er direct boven op.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik die oranje volwassen heb gekocht en niet weet of ze misschien van ouderdom zo geworden zijn.Ze kwamen ook niet van de kweker waar ik de andere vissen gekocht heb, wat me opvalt is dat zijn vissen altijd heel dominant zijn.
Hebben jullie ook wel eens zo een soort ervaring??
groetjes Hans
Ik heb nog steeds mijn discussen eigenlijk geen problemen gehad de laatste jaren, maar nu heb ik toch wel iets wat ik met andere discus houders wil delen.
Bij mij is "de blauwe" de baas in de bak, 1 oranje was de pispaal en overleed.
Toen is het zusje van de oranje de pispaal geworden en is nu ook pas dood hier zat wel een tijdsbestek van 1 jaar tussen, maar ondanks volop eten wat ze beiden toch pakten zagen we ze steeds magerder worden ze hadden ook beslist geen bewegings mogelijkheid want dan zat de blauwe er direct boven op.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik die oranje volwassen heb gekocht en niet weet of ze misschien van ouderdom zo geworden zijn.Ze kwamen ook niet van de kweker waar ik de andere vissen gekocht heb, wat me opvalt is dat zijn vissen altijd heel dominant zijn.
Hebben jullie ook wel eens zo een soort ervaring??
groetjes Hans