CO2 diffusors

Plaats reactie

Onderwerp auteur
YpeTymersma
0-200
0-200

CO2 diffusors

Bericht door YpeTymersma »

Graag zou ik van mensen met een CO2 installatie willen weten hoe hun Co2 installatie er uit ziet. Met name dan het laatste gedeelte. M.a.w. hoe voeg je de Co2 toe? Doe je dit bijvoorbeeld met een flipper van een bekend merk of gebruik je een CO2 diffusor onder in je aquariummeubel? Ik gebruik zelf een diffusor onder in de aquariumkast, en ben daar zeer tevreden over.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: CO2 diffusors

Bericht door Kees »

Ik heb hier een JBL set aan de bak hangen met in de bak een JBL Proflora reactor met een extra module.
En werkt al een poosje naar tevredenheid.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
YpeTymersma
0-200
0-200

Persoonlijk heb ik liever geen techniek in de bak hangen. Ten eerste hoef je de boel niet weg te werken en ten tweede hoef je tijdens eventueel onderhoud niet in je bak te zijn.
Verder heeft een externe CO2 diffusor het voordeel dat de CO2 niet kan ontsnappen uit het apparaat en je geen verlies van CO2 hebt.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Wat heet techniek en eerlijk gezegd is die JBL redelijk doorzichtig en heel simpel weg te werken met wat plantjes.
Uhh onderhoud? Na 1 1/2 jaar heb ik hem er eens uitgehaald en wat schoon gemaakt, maar of dit echt nodig was...
Hoe bedoel je met verlies van Co2?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
YpeTymersma
0-200
0-200

Er zijn apparaten zoals de flippers van een bekend groot merk, waarbij de CO2 belletjes langzaam naar boven drijven. De CO2 blijft vaak bovenin hangen omdat de capaciteit om CO2 op te lossen te klein is. Op een gegeven moment borrelt het apparaat een keer en vervliegt de CO2. Een JBL is misschien wel handig, maar ook behoorlijk duur. Er zijn wel goedkopere diffusors te krijgen. Naast het weg werken van de diffusor, heb je nog te maken met een ander nadeel. Het apparaat neemt ruimte in beslag in je aquarium.

pepijnmathijssen
0-200
0-200

Bericht door pepijnmathijssen »

Als je iets zelf wil bouwen zonder dure en ingewikkelde zaken kun je ook kijken op:
http://members.multimania.nl/brieneoord/aqua/
Hier staat alles helder en duidelijk beschreven!