hey,
mijn vraag is vrij eenvoudig : zou het mogelijk zijn om een koppeltje gourami's te combineren met een koppel maanvissen? De maanvissen zijn momenteel een harmonieus koppel, en zitten in een bak van 100x50x60. Heeft hier iemand ervaring mee?
mvg
maanvissen en goerami's samen ?
Re: maanvissen en goerami's samen ?
Op zich zo dit wel kunnen, mits je ruimte over heb.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb hier geen ervaring mee, maar als ik naar maanvissen kijk voor een bak van een meter en het is een koppel die het goed doet waarom zou je ze dan verstoren met een koppel goerami's?
Na mijn idee zijn goerami's rustig en niet echt dominant, maar maanvissen kunnen dit wel hebben en als ze dit niet zin en de goerami's zijn met een schuimnest bezig waar ook net je mooie maanvis koppel iets wil gaan afzetten kan je nogwel ruzie in de bak krijgen en zullen na mijn idee de maanvissen overwinnen.
Natuurlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar wel met mijn eigen maantjes in zelfde bakmaat.
Als je een goed koppel maantjes heb zou ik dus de gok niet wagen.
Na mijn idee zijn goerami's rustig en niet echt dominant, maar maanvissen kunnen dit wel hebben en als ze dit niet zin en de goerami's zijn met een schuimnest bezig waar ook net je mooie maanvis koppel iets wil gaan afzetten kan je nogwel ruzie in de bak krijgen en zullen na mijn idee de maanvissen overwinnen.
Natuurlijk heb ik hier geen ervaring mee, maar wel met mijn eigen maantjes in zelfde bakmaat.
Als je een goed koppel maantjes heb zou ik dus de gok niet wagen.
-
Sharky and Geogre
- 0-200

Hoi ik heb 3 maanvissen en 2 goudgoerami's en 2 honing goerami's zwemmen en tot nu toe gaat het erg goed. Daarbij moet ik zeggen dat de maanvissen er nu pas 5 dagen in het aquarium zitten, maar nog geen problemen.
Een man komt bij de dokter met een vis onder zijn arm. Zegt de dokter tegen de man: Ik zie het al...uit de kom!!!!
-
Gast
Onderwerp auteur
bedankt voor de reacties,
ik laat het nog even zo,maar houd het in overweging ;-)
ik laat het nog even zo,maar houd het in overweging ;-)
-
Rietslang
Onderwerp auteur
mijn Leeri's kunnen het perfect vinden met de maanvis
soms zwemmen ze samen in een schooltje
Volgens mij echt het proberen waard....
soms zwemmen ze samen in een schooltje
Volgens mij echt het proberen waard....
ik heb 2 koppels goeramies en maanvissen. Momenteel zijn de maanvissen bezig met een nest en mij goeramies geregeld en heb tot heden (6maanden) geen last. Moet wel zeggen dat de maanvissen wel erg beschermend zijn, nu ze bezig zijn om een ergens tegen af te zetten.
Mijn menig is dat de combinatie zeker gaat.
Mijn menig is dat de combinatie zeker gaat.
Heb je deze vissen bij elkaar - met anderen - in het aquarium van je profiel wstarken?
De bak van Bas: klikkerdeklikkerdeklik