Discushouders??????????

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Discushouders??????????

Bericht door witte »

Hallo ik heb vandaag mijn water ververst,2 zuurstofplantjes erin gezet en meer stroming in het water gebracht nou werd er net een discus gek en zwom kijhard tegen de ruit en ligt nu plat wat te doen???eruithalen??licht aan of uit??

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Re: Discushouders??????????

Bericht door witte »

Hij zwemt weer wat rond nog wel wat duf,hersenschudding denk ik ,het klapte wel in de bak.
Wat de oorzaak nu is weet ik niet,ik had na het verversen het interne filter zo ver omhoog gezet dat het spuitmondje net wel net niet onder water zat en dat bracht lekker veel beweging in het water er zaten zelfs luchtbellen bij,ik dacht dan kan ik nu mijn luchtpompje uitzetten,maar ik weet niet of het hier aan ligt,ook zitten er 8 nieuwe kardinaal tetras in en 5 nieuwe bijlzalmpjes.Misschien alles bij elkaar,ik hoop maar dat tie het red.
Het gebeurde trouwens een paar seconde nadat ik er voer ingedaan had,maar het ging zo snel dat ik het niet kon zien wat er gebeurde,en vanmiddag met het water verversen hoorde ik ook een grote plons maar zag ook niet welke vis het was die dat deed,dus misschien is hij al heel de dag gestrest.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ai da's geen pretje. Ik zou denken die is ergens van geschrokken, of werd hij opgejaagd. Hopelijk zwemt hij weer vrolijk rond als je beneden komt.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

Zo das zeker geen pretje...al enige vooruitgang gezien? Hopen dat je Discus het redt.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

jari4now

Bericht door jari4now »

Ik verwacht dat hij wat gestresst was door alle aanpassingen en op dat moment wat gevoeliger voor schrik reactie, als er dan net even een schaduw verkeerd valt of een van de medebewoners doet wat schitigs.
Kijk het even aan, maar ik verwacht dat hij elke dag weer een stukje rustig zal worden.

De stroming die je nu hebt zal de functie van je luchtsteentje overnemen en zelfs verbeteren.

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

De vis zwemt weer rond en ik zie eigenlijk geen beschadigingen,mijn visbestand is 4 rode en 3 blauwe discussen.
De blauwe zijn altijd meer de baas geweest dan de rode,maar nu is de blauwe die plat gelegen heeft, gedegradeerd naar het groepje van de rode,tegen de middag begon hij weer terug te vechten tegen een blauwe maar die werd gelijk geholpen door de andere blauwe dus ik denk dat het een uit de hand gelopen rangorde bepaling was.
Ik heb het externe pompje uitgeschakeld het water was toch wat te wild denk ik want alle vissen zaten in de hoek en de bijlvisjes werden weg geblazen naar het midden als ze er voorbij zwommen.Het externe filter van 1000ltr/hr geeft genoeg stroming denk ik.Ik heb er ook nog een paar bosjes zuurstof planten ingedaan en het kraantje van het luchtpompje zo ver dicht gezet dat er om de 2 seconde 1 lucht bel uitkomt,en als dit goed blijft gaan probeer ik hem volgende week uit te zetten.
Of is er iemand die zegt dat harde stroming juist aan de oppervlakte juist goed is?

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

MIts je vissen dat kunnen en willen verdragen is het beter zelfs.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Mijn ervaring is dat discussen niet zo van veel stroming houden.
Harde stroming aan het oppervlak geeft een groter oppervlakte voor zuurstof in je bak, maar als ze niet gaan luchthappen..
Heb je echt "storm" aan je oppervlakte, dan zal het co2 uit je bak jagen wat weer een verhoging van je PH kan betekenen en discussen willen graag wat zurig water.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

jari4now

Bericht door jari4now »

Ben het met Kees eens, beweging aan het oppervlakte is super..........
Als het maar geen Golfslagbad wordt met een "jetstream"

Onderwerp auteur
witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

We zijn weer een stapje verder de vissen doen het heel goed en ook.. heb ik geen luchtpompje meer :D ,ik heb na de zuurstof planten erin gezet te hebben het luchtpompje geknepen met een kraantje iedere dag een beetje meer zodat er op het einde zomaar 1 belletje per seconde uitkwam daarna heb ik hem geheel afgesloten,de vissen doen het al weer een week super goed dus jullie hadden toch gelijk,heb er wel 2 pompen in die aan het oppervlak redelijk stroming geven soms denk ik nog wel dat de bijlvisjes het niet zo super vinden maar die komen nu ook af en toe naar het midden.
Van de week dacht ik wat is er nu weer mijn sterkste bazigste vissen hangen redelijk donker gekleurd in de hoek alleen met het voeren waren ze er als de kippen bij ik zag ze wel alg eten van het buisje voor de aanzuig van de pomp en vanavond kom ik thuis en.........heel het buisje vol met eitjes :) .
Verwacht er niets van want ik heb ze pas jong gekocht en het zal de 1e keer zijn maar toch weer leuk om te zien.
Iedereen die me advies gegeven heeft: Bedankt!

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Wat dat is bij sommige vissen ik weet het niet hoor, het is net alsof ze het ineens te stil vinden worden. Maar goed jij bent van dat herrie en ruimte vretende ding af. :)
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Goed om te horen dat het weer goed gaat in je bak.
Is niet de slimste plaats voor eitjes :).
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

Ja mooi om te horen dat het goed is afgelopen. Ach ja ze hebben gelegd dus ze hebben het naar hun zin! Zo bekijk ik het tenminste.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

jari4now

Bericht door jari4now »

Witte,

Top!!!! :P

Onderwerp auteur