hallo ik heb hier onlangs een albino goudvis gekocht maar ik denk niet dat die echt gezond is
ik heb gezien de rugvin is een stuk van weg met een wit stipje op maar de staartvin niks maar het begint een beetje denk ik en er is ook zwart op de staartvin en het vinnetje achter de anus is ook beschadigd met een wit stipje is dit vinrot?
hier een fototje srry voor de onduidelijkheid
http://i798.photobucket.com/albums/yy26 ... 180024.jpg
ziekte
Re: ziekte
Zitter er andere vissen bij die de beschadiging veroorzaakt zouden kunnen hebben?
Ik twijfel een beetje of dit wel een goudvis is, het lijkt mij meer op een shubunkin en die hebben juist van die vlekken op hun lichaam.
Hoe gedraagt de vis zich verder qua eten en zwemmen?
Ik twijfel een beetje of dit wel een goudvis is, het lijkt mij meer op een shubunkin en die hebben juist van die vlekken op hun lichaam.
Hoe gedraagt de vis zich verder qua eten en zwemmen?
eten doet ie blijkbaar wel als ik er eten in doe gaat ie er direct naartoe maar ik maak me zorgen over de vinnetjes
die zien er niet gezond uit ik zal eens proberen om een nog duidelijkere foto te nemen en ik heb deze vis nog maar 2 dagen maar de rugvin en de anusvin zien er echt slecht uit eten doet ie en zwemmen ook
die zien er niet gezond uit ik zal eens proberen om een nog duidelijkere foto te nemen en ik heb deze vis nog maar 2 dagen maar de rugvin en de anusvin zien er echt slecht uit eten doet ie en zwemmen ook
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Ik ben het met kevin eens het is een Shubunkin.
Maar ze rugvin en aarsvin die worden aangevreten door andere vissen.
Wat is je visbestand in de bak.
Tuut Tuut Vrachtwagenchauffeur
ik heb deze vis net 2 dagen en die kwam van een winkel en daar zaten die vissen allemaal samenpeerke schreef:Ik ben het met kevin eens het is een Shubunkin.
maar nu zit ie apart in een eigen bak en op zijn rugvin zie ik toch een witte vlek zeg maar en aan zijn aarsvin
is ook een stuk beschadigd het ziet er beetje uit als een pluimpje
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
en ik heb iets gekocht in een aquashop een medicijn genaamd:
MelaFix van API
doet verschillende dingen volgens de shop vinrot, schimmels, zweren en meer
is dit spul goed?
MelaFix van API
doet verschillende dingen volgens de shop vinrot, schimmels, zweren en meer
is dit spul goed?
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Ik ken het niet, maar dat zegt ook niks.
Ik zou heel even wachten en kijken of het erger word of niet nu de vis apart zit. Vinnen kunnen heel goed van zichzelf herstellen mits ze met rust gelaten worden. Je hebt het over een wit pluimpje, dat klinkt wel als een schimmel maar ik zou toch even afwachten wat er gebeurt nu hij apart zit.
Misschien kun je dan zelfs eerder nog een breedband middel gebruiken als esha exit of esha 2000, die zijn vrij onschuldig maar helpen wel de vis weer fit te krijgen en kunnen ook preventief gebruikt worden.
Ik zou heel even wachten en kijken of het erger word of niet nu de vis apart zit. Vinnen kunnen heel goed van zichzelf herstellen mits ze met rust gelaten worden. Je hebt het over een wit pluimpje, dat klinkt wel als een schimmel maar ik zou toch even afwachten wat er gebeurt nu hij apart zit.
Misschien kun je dan zelfs eerder nog een breedband middel gebruiken als esha exit of esha 2000, die zijn vrij onschuldig maar helpen wel de vis weer fit te krijgen en kunnen ook preventief gebruikt worden.
ik heb wel gemerkt toen ik het spul erin had gedaan werd ie precies actiever
als ik me niet vergis hij zwemde meer rond enzo
als ik me niet vergis hij zwemde meer rond enzo
Monoblock 1.70M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Juwel rekord 60l
Unknown 1.20M
Kijk het even aan zou ik zeggen en laat hem goed genezen voor je hem terug plaatst.