WIE HEEFT ER ERVARING MET DE BIOPRO BAK???

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Onderwerp auteur
edith
0-200
0-200

WIE HEEFT ER ERVARING MET DE BIOPRO BAK???

Bericht door edith »

Tijdens mijn zoektocht op het net kwam ik deze ondergeplaatste link op marktplaats tegen, na mijn idee mooie bakken voor relatief (zeer) weinig geld, én ze zijn zonder kitnaden dat vind ik persoonlijk wel erg mooi, even wat info gevraagt en de mail was al binnen het uur beantwoord,...en dat op de zondag?!
De aquaria worden ook zonder meubel verkocht en dat scheelt ongeveer 50,- thans voor de "62" modellen (met meubel is het 215,-) want naar dat formaat heb ik naar gevraagt. Deze kost 165,- zonder meubel <klik> http://www.5hands.nl/Webwinkel-Product- ... -62cm.html en de half ronde beuken kleur 143,- zonder meubel. (deze lijkt wel érg "plastic fantastic" naar mijn idee, maar goed.)
Nu heb ik op het net zitten zoeken bij diverse forums en lande er op slechts ééntje waar deze bak besproken werd, er waren zowel voor als tegenstanders te beproeven, de ene noemde het goedkoop plastic maar vond dat van de jewel ook, de ander had er één gekocht en was er gelukkig mee, bij iemand die hem had gekocht zouden er wel kleine visjes bij het ingebouwde filter kunnen komen?....dus mijn vraag,...
Hebben jullie/één van jullie er toevallig ervaring mee???
Wat vinden jullie van deze bak(ken)???
prijs/kwaliteit verhouding??
klik> http://www.5hands.nl/Webwinkel-Category ... arium.html

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: WIE HEEFT ER ERVARING MET DE BIOPRO BAK???

Bericht door Kees »

Ken ze niet, maar zo op het eerste gezicht zien ze er netjes uit.
Misschien heeft de webwinkel ergens een show model staan waar je hem kan bewonderen?
Ben ook wel nieuwsgierig hoe ze gefilterd worden:
De filter is netjes in de deksel afgewerkt zodat er meer ruimte overblijft voor de vissen.
Eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zoiets eruit ziet?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

Ja lijkt me ook wel leuk om te zien idd. Wel jammer dat ze geen foto's van de techniek hebben geplaatst. Is het bijv. makkelijk schoon te maken etc.

Misschien dat ze je een duidelijke brochure kunnen sturen of een degelijke beschrijving???
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Kijk hier maar...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

adje
0-200
0-200

Bericht door adje »

Volgens mij heb ik ze wel eens gezien bij Selecta in Leiden. Als ze het zijn dan komen ze geloof ik uit China.

Onderwerp auteur
edith
0-200
0-200

Bericht door edith »

Je kan de webwinkel bezoeken in Zoetermeer, ik heb zelfs via de mail van hen een uitnodiging gekregen om ze te bekijken, denk dat ik dat maar ga doen, Amsterdam/Zoetermeer is goed te doen voor mij.
Dat andere stukje forum van de "klik hier" waren na mijn idee zo te lezen overduidelijk twee "kampen" de ene partij voor zover je het zo kan zeggen vond het goedkope plastic bakken, en vrezen voor de levensduur op de langere termijn en de andere waren er zeer content mee, vandaar dat ik nog meer ging twijfelen.
Mijn twijfels worden nog meer aangewakkert door het filtersysteem én de verlichting die zijn geheel anders dan wat ik nu heb, en ik weet wat ik heb en dat voldoet prima maar weet dus niet wat ik krijg, ik hoopte dat er wellicht iemand hier zou zijn die daar ervaring mee heeft. (kan je die lampen óveral verkrijgen of alleen in zoetermeer b.v, natuurlijk kan ik deze vragen óók stellen als ik daar heen ga hoor.)
Ik heb nu een Jewel bak 60/30/30 (54 liter) met een "ordinaire" eenvoudige 13 in een dozijn zwarte kap en dat is na mijn idee óók plastic fantastic dus tsja,.......de hoogte én het model staan mij wel aan, daarbij is het 10 cm breder en scheelt het 48 liter meer water voor mijn guppen terwijl het tóch zo'n 60 cm bak is,......
(hum,...zal ik hem aan de goede sint vragen???? past niet in mijn schoen helaas denk ik,......)

warander
0-200
0-200

Bericht door warander »

Ja,Jewel heeft eenvoudige zwarte kap.
Maar Voor de Bio....prijs,heb je er 2 van Juwel.
86 euro voor een 32cm bakje.
Zijn ze gestoord,of zo.
Och,je hebt er toch wel bij,die ze kopen.
aquarianen willen het beste,toch.
Uit China? nou en? Lampen gaan kapot,kappen verbranden,Och!
Ik hou het wel bij Juwel 49 euro 60 cm.

Onderwerp auteur
edith
0-200
0-200

Bericht door edith »

warander , ik begrijp je verhaal niet zo geloof ik,...wil je vertellen dat je een nieuwe jewelbak van hetzelfde formaat goedkoper kan kopen ?? uit China, tsja, dat komen wel véél meer dingen en wil niet zeggen dat álles bagger is na mijn idee, maar mijn vraag was dan ook of er iemand ervaring mee had, en zo ja welke,....of moet ik de conclusie trekken dat je idd zo'n bak heb gehad waarvan de verlichting kapot ging en je kap afgefikt is?????? :roll:
Ik hoef heus niet alleen positieve reactie's hoor, maar wel graag uit ervaringen. :)

warander
0-200
0-200

Bericht door warander »

Reactie was inderdaad een beetje overtrokken.
heb bij HUN ook eens zitten kijken,maar kan er toch geen oordeel over vellen.
Inderdaad geen ervaring met hun. EXCUUS.

Onderwerp auteur
edith
0-200
0-200

Bericht door edith »

excuus is helemaal aanvaard hoor :)
Ik las binnen het andere bericht waar iemand hierboven de link van heeft geplaatst dat het glas geen glas zou zijn maar een acrylglas, dit zou op termijn krassen en wellicht mat worden,...dus ik denk zomaar dat het geen biopro gaat worden voor mij. niets is irritanter dan een aquarium met krassen na mijn mening.

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Mijn nieuwe bak is ook van biopro ik ben er zeer tevreden over!ik heb het bijgeleverde pompje niet gebruikt maar gewoon mijn buitenfilter wat ik altijd al had,en....ik vindt de lampenkap juist super!!! en er passen gewoon alle standaard lampen in hoor en netjes 2 schakelaars op de kap,1 voor 1tl lamp en 1 voor 2tl lampen.Ook zijn de lampen mooi beschermd wat bij Juwel ook niet het geval is en er zit een reflektieplaat achter de lampen voor meer lichtopbrengst. Dus zeer tevreden.Wat ik wel een nadeel vind is dat ik alleen aan de linkerkant snoeren en slangen kan doorvoeren maar ik denk dat je er natuurlijk wel een gat bij kan boren maar standaart niet.

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Oh ja fotos staan in mijn album ook van de kap.

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Ik heb gisteren avond nog het een en ander opgezocht en het blijkt inderdaad geen echt glas te zijn,toch ben ik er nog steeds blij mee maar het lijkt me beter om over een maand of 6 nog eens wat te posten over mijn bak, ik ben natuurlijk niet anti Juwel maar we praten hier toch over een prijs verschil van meer dan 400 euro op dit formaat aquarium en dat is natuurlijk ook niet niks.
mvg Hans

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Er zijn ook acryl soorten die niet of amper krassen en nagenoeg dus de zelfde eigenschappen hebben als echt glas.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

witte
200-400
200-400

Bericht door witte »

Ik heb het met het uitpakken nog niet eens echt gemerkt maar om nu te gaan strijden van welles-nietes goed of niet goed ik zal na 6 mnd nog eens eerlijk vertellen of dat hij nog steeds goed bevalt.
Daar is tenslotte een forum voor toch???