Mist in mijn aquarium.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Slider
0-200
0-200

Mist in mijn aquarium.

Bericht door Slider »

Hey allemaal,

Mijn aquarium draaid nou ongeveer een kleine week. heb er vanmiddag de laatste plantjes in geplaatst.
Nu hangt er alleen een hele rare mist in het aquarium. Als ik van dicht bij kijk is het net of er rook door de bak heen gaat. Gaat dit vanzelf weg of moet ik hier iets aan doen?

iloncje
200-400
200-400

Re: Mist in mijn aquarium.

Bericht door iloncje »

Hoi,

kben zelf ook een nieuwe bak aan t indraaien en heb daar ook last van gehad bij mij is het na een paar dagen vanzelf weg getrokken!!
Als de tijd vliegt....vlieg mee

MP Karat 100, vis bestand:

8 vuurneon
4 luipaard danio
3 guppen (pleegkids hihi)
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken

Onderwerp auteur
Slider
0-200
0-200

Bericht door Slider »

Heel vreemd die mist blijft als een soort heel dun zijde aan de mongrove wortel hangen. lijkt op heel fijn spinnenrag.
Weet iemand wat die is. Komt het misschien uit het hout? Hout is goed uitgekookt. en komt bij een goeie aquarium handel vandaan.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Klinkt me een beetje als zweefalg.
Je kunt het hout er altijd nog een keertje uithalen en goed schoonmaken, maar ik denk niet dat het door je hout komt.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Slider
0-200
0-200

Bericht door Slider »

Ontstaat die zweef alg dan zo snel??. Mijn water is nu heel helder , er hangt geen mist meer in. Die "spinnenrag"achtige stof zit nog wel om het houd. waardes van het water zijn gewoon stabiel.

Sharky and Geogre
0-200
0-200

Bericht door Sharky and Geogre »

Dat gene wat je op je hout hebt, had ik ook. Ik heb er voor gekozen om het hout er uit te halen. Toen ik dit melde in een aqariumwinkel vertelde hij dat een een klein schimmeltje kan zijn. Gewoon het hout met een nagelborsteltje schoonmaken en terug plaatsen in de bak. Na 2 tot 3 keer moest het weg zijn. Ik heb toen mijn stuk hout in een emmer buiten in een emmer met water gelegd. Maar de emmer is nog steeds bevroren, wie weet stop ik het wel weer terug in mijn bak.

Maar nogmaals, goed schoonmaken met een nagelborsteltje en het moet al minder worden.
Een man komt bij de dokter met een vis onder zijn arm. Zegt de dokter tegen de man: Ik zie het al...uit de kom!!!!

Onderwerp auteur
Slider
0-200
0-200

Bericht door Slider »

Bedankt voor jullie reactie,

Ik heb het er uit gehaald en goed schoongemaakt.