interne filter???

Plaats reactie
witte

interne filter???

Bericht door witte »

Hoi,weet iemand of je bij een interne filter(van juwel lido) ook die keramiek pijpjes in kan doen of bestaat zo'n filter alleen uit spons of watten.

bordeauxdog

Re: interne filter???

Bericht door bordeauxdog »

volgens mij kan dat altijd, desnoods haal je er een spons uit

jari4now

Bericht door jari4now »

Neem ipv keramische pijpjes "Siporax"(is van gesinterdglas) dit heeft veel meer oppervlakte voor je baccies, en als je het in het netje laat zitten waarin je het koopt (zodat je het er ook weer uit kunt halen) dan kun je het inderdaad best wel in je filter stoppen.
Vergeet niet dat de sponzen ook voornamelijk vuil filteren en dat doet Siporax niet op die manier.

Kees

Bericht door Kees »

Ik had hier vroeger gewoon een netje met die pijpjes in de filter van mijn Rio gedaan.
Nu heb er tegenwoordig een doosje Cirax inzitten, misschien passen deze ook in je filter?
http://www.juwel-aquarium.de/en/cirax549.htm

Laurens

Bericht door Laurens »

In principe kan je elk iltermateriaal in zo'n filter doen lijkt me, alleen zijn sommige delen belangrijker dan andere...

witte

Bericht door witte »

Bedankt weer,maar ik heb in het aquarium van mijn dochter vandaag de eheim 2222 geplaatst die had ik nog staan.
Dan gebruiken we de interne met alleen watten.

Timothy

Bericht door Timothy »

Heb zelf ook (nog) een intern filter maar kan je wel Cirax aanbevelen hoor. Heb zelf de 300 en daar gebruik ik 2 bakken Cirax in met 2 blauwe watten. En een wit filter. En mijn water is kraakhelder.