Help!!! Stof in het aquarium

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

Help!!! Stof in het aquarium

Bericht door Sharky and Geogre »

Ja het klinkt misschien een beetje raar maar het lijkt alsof ik stof in mijn water heb zitten. Het stof dwarrelt gewoon rond maar het lijkt op dezelfde stofdeeltjes die je op je tv hebt. Ik denk dat ik het zo het beste kan omschrijven.

Door de stof is mijn water niet meer helder. Ik heb gekeken in speciale aquariumwinkels en daar is het water kraak helder. Nou ben ik alleen zo stom geweest om er niet naar te informeren.

Maargoed misschien heeft iemand op het forum hier ervaringen mee. Ik weet niet of het door mijn filter komt. Ik heb de gewone RIO180 filter aan staan met alle sponzen die erbij zitten alleen heb ik zelf nog actieve kool in een nylon kous toegevoegd en wat extra watten. Misschien komt het door de watten aangezien de stof wit is en mijn watten ook.

Als het door de watten komen wat kan ik dan het beste doen? De watten eruit halen en water verversen. Moet ik andere watten kopen of juist helemaal geen watten?

Of is er iets anders waardoor dit kan komen.

Overigens ik heb 3 dagen geleden het water verversd en toen had ik nergens last van. Maar nu is het wel, vind ik, storend.

Dankjewel alvast
Een man komt bij de dokter met een vis onder zijn arm. Zegt de dokter tegen de man: Ik zie het al...uit de kom!!!!

fnoorden
0-200
0-200

Re: Help!!! Stof in het aquarium

Bericht door fnoorden »

Wat voor watten heb je toegevoegd? Uitgespoelde filterwatten!!

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

Het zijn filterwatten (nieuwe)...

Ik heb de huidige watten schoongemaakt. Het zijn gewone filterwatten. Wie weet werkt dit.
Een man komt bij de dokter met een vis onder zijn arm. Zegt de dokter tegen de man: Ik zie het al...uit de kom!!!!

fnoorden
0-200
0-200

Bericht door fnoorden »

Ik houdt het op een teveel aan voedingsstoffen in het water, probeer 2x weeks 1/3 van het water verversen.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Kan zweefvuil zijn, maar ook zweefalg.
Kijken wat minder eten geven doet en hoelang staat je bak nu?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

Ik geef al vrij weinig eten. Mijn bak heb ik sinds 3 december, dus iets meer dan een maand.

Ik zal kijken of ik er een foto van kan maken. Ik denk alleen niet dat het goed zichtbaar is... Maarik doe mijn best

Afbeelding

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

Zo de foto is geplaatst. Iemand suggesties???

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Als ik zo naar de foto kijkt, lijkt het mij inderdaad als gewoon zweefvuil.
Misschien kan je de uitstromer van de filter iets draaien voor een betere doorstroming?
Van mijn rio 125 heb ik hem iets naar de achterwand gedraaid.
De roosters van de filter zijn ook allemaal vrij, deze heeft ze toch onderaan en in het midden?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Die watten hoor je niet te zien door het rooster heen, het laagje watten is normaal maar een 1 cm dik ofzo en komt niet hoger dan het schotje wat in je filter staat.

Het lijkt erop alsof er niet genoeg water door de filter kan komen nu door een te dikke laag watten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Nu je het zeg, die watten blokkeren de filter zo.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

@ Kees. Mijn roosters zijn vrij en de pomp heb ik overdag op de achterwand staan, de uitstromer dan, en als ik ga slapen dan draai ik hem iets zodat hij niet meer klettert.

@ Kevin. Okee dankje, ik heb net de watten en sponzen schoongemaakt en ik heb nog maar een dun laagje watten terug gestopt. Hopelijk gaat het beter zo. Ik hou jullie op de hoogte.

blingbling
0-200
0-200

Bericht door blingbling »

'wat voor bodem heb je?

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

Zwart grind.

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

Heb ik ook wel eens gehad. Maar de pomp van de Juwel is wat mij betreft te zwak...dus zou hem niet vol stoppen met watten...zou de standaard watten gebruiken en elke week schoonmaken. De blauwe watten etc kan je langer laten zitten.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Onderwerp auteur
Sharky and Geogre
0-200
0-200

Okee dankjewel.. Ik heb er nu nog maar een heel dun laagje watten inzitten. Deze week nog ff wat water verversen en dan maar hopen dat het minder wordt.

Okee ik heb 30 liter water ververst. Alle sponzen en watten schoongemaakt.

Vraagje, ik heb alle sponzen van de pomp erin zitten die erin horen te zitten en heb zelf nog wat actieve kool en mergpijpje toegevoegd. Is dit teveel en zo ja wat kan er dan het beste uit??? Ik heb 3 blauwe sponzen 1 zwarte en een groene erin zitten en dan nog een dunlaagje watten.

Nog een vraagje, als het stof niet uit het water wordt gefilterd, hoe krijg ik het er dan uit??? Behalve door al het water te ververzen?

Ohja, ik heb er ook nog een zuurstofpompje inzitten, zo eentje die belletje geeft. Deze staat 24 uur per dag aan. Ik denk niet dat het erg van belang is maar ik denk ik meldt het toch maar.
Laatst gewijzigd door Sharky and Geogre op 13 jan 2010 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.