Hey luitjes van het formum,
binnen kort ga ik mijn 2 de bak aan de praat zetten.
Het is een bak van 100 x 48 x 40 cm.
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een jager thermostaat(lzrh 150 300w) , deze ga ik via een duplastat 300 in combinatie met bodemverwarming gebruiken.
Maar nu heb ik de volgende vraag, op de thermostaat steen geen graden om in te stellen maar nummers van 1 t/m 10.
Mijn vraag is kan iemand mij vertellen op welke stand ik mijn thermostaat in kan stellen in acht nemend dat de duplastat 300 ingesteld word op 25 graden.
Bij voorbaat dank.
met vriendelijke groet,
Pepijn Mathijssen
jager thermostaat
-
pepijnmathijssen
Onderwerp auteur - 0-200

Re: jager thermostaat
De temperatuur te bereiken met jouw Jager thermostaat is afhankelijk van de waterhoeveelheid gecombineerd met de warmte van het water,
Het wordt dus proberen. Zet hem op 5, wacht een dag of wat en kijk of de door jou gewenste temperatuur gehaald wordt. Mocht dan niet zo zijn, zet hem dan lager of hoger (hoger voor meer warmte).
Het wordt dus proberen. Zet hem op 5, wacht een dag of wat en kijk of de door jou gewenste temperatuur gehaald wordt. Mocht dan niet zo zijn, zet hem dan lager of hoger (hoger voor meer warmte).
Ik ga ervan uit dat de Jager niet direct op de Duplastat aangesloten wordt, dit wordt dus een veilige constructie. Het mooiste is dan om eerst de Jager op de juiste temperatuur te krijgen en dan pas met de bodemverwarming aan de gang te gaan.
De Jager zou idealiter een graad of 1 tot 2 lager moeten zijn dan de bodemverwarming.
De Jager zou idealiter een graad of 1 tot 2 lager moeten zijn dan de bodemverwarming.
-
pepijnmathijssen
Onderwerp auteur - 0-200

de thermostaat zit wel achter de duplastat.
met andere woorden, de duplastat stuurt ook de thermostaat aan.
met andere woorden, de duplastat stuurt ook de thermostaat aan.
Okay, dan wordt het de Jager op 10.
-
pepijnmathijssen
Onderwerp auteur - 0-200

oke, gaan we doen.
wat raad je aan om de duplastat in te stellen, gewoon 25 graden?
wat raad je aan om de duplastat in te stellen, gewoon 25 graden?
Lijkt me een prima idee