Groene algen!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
tumke
0-200
0-200

Groene algen!

Bericht door tumke »

Hallo allemaal,

Allereerst mijn waterwaardes:
kh:7
ph:7,5
po4:0,25
no2:0
no3:10
gh:12

Ik voeg bio co2 toe. Draait redelijk stabiel. Mijn lampen branden nu 10 uur per dag. 1 uur per dag nachtverlichting.

Echter heb ik nog steeds last van het alg wat je hier op mijn echinodorus bleheri ziet, is dit oedogonium?
Afbeelding

op http://dier-en-natuur.infonu.nl/biologi ... -iets.html kom ik het volgende tegen:

Fluweelalg; Het groenwier Oedogonium vormt een fluweelachtige laag op de planten. Bestrijding: Het wordt gegeten door Planotbis, Ampullaria en Ameca splendens.

Mijn vraag: Is dit effectief te bestrijden door er een paar slakken en Ameca Splendens in te zetten? Ik wil de oorzaak aanpakken, niet het gevolg...

Kan iemand me nog tips geven wat ik hiertegen kan doen

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Groene algen!

Bericht door Kees »

Voeg je ook plantenvoeding toe.
Wat ik hier wel eens gedaan als ik last van algen heb, is een paar bosjes snelgroeiers in de bak te zetten, zodat er weinig voer meer voor de algen overblijven.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
tumke
0-200
0-200

Bericht door tumke »

Ik voeg om de 2/3 dagen 5ml profito plantenvoeding toe. Verder had ik er snelgroeiers in, maar mijn planten zijn nu zo groot, dat ik dacht dat ze er wel uit konden. Moet ik die er weer in zetten dan?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik zou ze weer even terugzetten en ook eens kijken of easycarbo toevoeging wil helpen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie