ik heb sinds een paar dagen een panorama 100 over kunnen nemen van kennissen die gaan verbouwen
nu wil ik deze met dwerggoerami vullen
nu wil ik graag weten wat voor soort achtergrond en welke bodemkleur en soort (zand of kiezel) het meest bij de natuurlijke omgeving van dit soort vissen past.
eventueel graag voorbeeldfoto`s
bodem en achtergrond?
bodem en achtergrond?
groetjes marco
rio 180 - verzamel
houtenbak 1200 liter in aanbouw
rio 180 - verzamel
Re: bodem en achtergrond?
Donker is altijd beter omdat de indische rivieren niet verschrikkelijk helder zijn, achterwand liever grijs dan bruin, heb zelf bruin en heb daar spijt van, is veel te vol, grijs oogt natuurlijker en kleurt overal goed bij
Klaar om info te spuiten en absorberen!
In de natuur tref je in hun biotoop geloof ik zand aan..
Maar je kan inderdaad ook gewoon grind gebruiken. Dan moet je denk ik wel de fijnste maat kiezen en donker grind
Dan ogen de goerami's beter.
Maar je kan inderdaad ook gewoon grind gebruiken. Dan moet je denk ik wel de fijnste maat kiezen en donker grind
Dan ogen de goerami's beter.
Groeten, Jarik
thnx
ben bezig met inrichten
ondertussen geen panorama 100 meer want die is bij verhuizen lek geraakt (dus als iemand nog een onderkast nodig heeft laat maar horen)
nu heb ik van een collega een rio 180 voor leuke prijs over kunnen nemen en heb daar ondertussen al mooie achterwand (kant en klaar alleen 1 geheel) in weten te knutselen
nu nog aan het puzzelen hoe ik mij 80 cm bak opschuif zodat de 100 cm bak er kan staan (zodat ik hem na het indraaien niet meer hoef te verschuiven)
ben bezig met inrichten
ondertussen geen panorama 100 meer want die is bij verhuizen lek geraakt (dus als iemand nog een onderkast nodig heeft laat maar horen)
nu heb ik van een collega een rio 180 voor leuke prijs over kunnen nemen en heb daar ondertussen al mooie achterwand (kant en klaar alleen 1 geheel) in weten te knutselen
nu nog aan het puzzelen hoe ik mij 80 cm bak opschuif zodat de 100 cm bak er kan staan (zodat ik hem na het indraaien niet meer hoef te verschuiven)
groetjes marco
rio 180 - verzamel
rio 180 - verzamel