zieke neonvisjes!!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200

zieke neonvisjes!!

Bericht door jolien »

mijn neonvisjes hebben al een tijdje last van een 'uitpuilend oog' met daarin een witte stip, ook hebben ze op hun vinnen witte schimmels. weet iemand soms wat voor ziekte ze hebben? Wat wel raar is dat alleen zij dit hebben... mijn ouders willen wel niet dat ik een product doe in onze aquarium omdat anders onze planten kapot gaan.. maar aangezien de visjes dit al maanden vertonen en vrolijk blijven rondzwemmen vindt ik dit toch wel heel raar... :?:

Roderick
400-600
400-600

Re: zieke neonvisjes!!

Bericht door Roderick »

het lijkt mij of een bacteriele infectie of een schimmel infectie... misschien hebben die uitpuilende ogen wat te maken met verkeerde waterwaardes... iig zou ik veel water verversen en ESHA 2000 gebruiken... dan weet je het zeker... (ik heb met ESHA 2000 nog nooit problemen gehad dat me planten er slechter van zouden gaan... het enige waar mee je uit moet kijken dat er genoeg zuurstof in het water blijft zitten... want het onttrekt namelijk wat zuurstof uit het water dus als je corrydoras hebt of andere grond bewoners dan zou ik er ff een lucht pompje in zetten...) veel succes alvast ;)
Groetjes Roderick
Afbeelding

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200

Bericht door jolien »

Roderick schreef:het lijkt mij of een bacteriele infectie of een schimmel infectie... misschien hebben die uitpuilende ogen wat te maken met verkeerde waterwaardes... iig zou ik veel water verversen en ESHA 2000 gebruiken... dan weet je het zeker... (ik heb met ESHA 2000 nog nooit problemen gehad dat me planten er slechter van zouden gaan... het enige waar mee je uit moet kijken dat er genoeg zuurstof in het water blijft zitten... want het onttrekt namelijk wat zuurstof uit het water dus als je corrydoras hebt of andere grond bewoners dan zou ik er ff een lucht pompje in zetten...) veel succes alvast ;)
oké kzal het proberen aangezien ik al een luchtpomp heb in mijn aquarium ( kheb 1 algeneter ) zal ESHA 2000 geen problemen geven denk ik bedankt hé !

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik ga met Roderick mee, klinkt inderdaad als een bacteriële infectie, maar je kunt altijd nog even hier kijken:
http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/
En zoals Roderick al zei, check waardes, extra verversen kan ook nooit geen kwaad.
Hier hebben de planten ook nooit last gehad van een kuurtje van iets.
Ook een weekje over kool filteren om de laatste resten, na de kuur, medicatie uit de bak te halen, zal ze niet gauw de das om doen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200

Bericht door jolien »

Kees schreef:Ik ga met Roderick mee, klinkt inderdaad als een bacteriële infectie, maar je kunt altijd nog even hier kijken:
http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/
En zoals Roderick al zei, check waardes, extra verversen kan ook nooit geen kwaad.
Hier hebben de planten ook nooit last gehad van een kuurtje van iets.
Ook een weekje over kool filteren om de laatste resten, na de kuur, medicatie uit de bak te halen, zal ze niet gauw de das om doen.

Bedankt voor de site, kees. Ik weet nu dat ze wel degelijk bactriële infectie's hebben , ik ga mijn water eens laten testen in de winkel en dat product dan aanschaffen ik hoop dat het dan verdwijnt... nog een vraagje wat bedoel je eigelijk met over kool filteren? bedoel je mss dat ik de filter goed moet reinigen ?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Wat filter heb je in of aan de bak hangen en wat voor filter materiaal zit er in?
Met kool bedoel ik het filter materiaal kool.
Deze heeft de eigenschap om medicatie uit je bak te filteren, het is dus zaak dat wanneer je begint met een medicijn je geen kool in je filter heb zitten.
Wanneer de kuur is afgelopen, dan kan je door kool in je filter te doen, de laatste resten medicatie weg filteren.
Is zeker aan te bevelen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
jolien
0-200
0-200

Bericht door jolien »

Kees schreef:Wat filter heb je in of aan de bak hangen en wat voor filter materiaal zit er in?
Met kool bedoel ik het filter materiaal kool.
Deze heeft de eigenschap om medicatie uit je bak te filteren, het is dus zaak dat wanneer je begint met een medicijn je geen kool in je filter heb zitten.
Wanneer de kuur is afgelopen, dan kan je door kool in je filter te doen, de laatste resten medicatie weg filteren.
Is zeker aan te bevelen.

kheb een bleuwave 07 filter het filtermateriaal is een soort van spons :)

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ken die niet, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met juwel binnenfilters?
Vaak zitten er ook zwarte sponsen bij en dit zijn koolfilters, als dit zo is, deze tijdens het geven van de medicijnen eruit halen en dan na de kuur weer terug plaatsen voor een weekje.
Kool heeft trouwens ook de eigenschap om planten voedingen te filteren.
Zelf gebruik ik dus alleen kool na een kuurtje voor een weekje en dan gaat het er weer uit.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie