Ik heb nu al een tijdje een groepje van 5 discusvisjes in de bak zitten.
1 van de discusvisjes blijft een kneusje, groeit niet en is sterk verzwakt.
Nu is mijn vraag als ik die discus apart zet en laat aansterken, hoe groot is de kans dat dat weer een kneusje wordt?
En als ik er nu bijvoorbeeld een nieuwe kleine discus bijzet, wordt dit gegarandeerd ook weer een kneusje?
Het is voor mij wel bekend dat er meestal 1 discus wel de zwakste schakel blijft, maar is er helemaal niets aan te doen?
1 discus blijft een kneusje
1 discus blijft een kneusje
Juwel trigon 350
Re: 1 discus blijft een kneusje
Is moeilijk, mijn eigen ervaring is wel dat er altijd 1 zwakkere broeder of zuster is die het pispaaltje wordt.
Maar wel eentje die gewoon eet (wel vaak als laatste) en groeit, alleen als er een keer problemen in de bak zit, zoals bv een ziekte, is dat wel degene die er het eerste last van krijgt.
Als ik het zo van jouw hoort, dan denk ik dat die best wel een een poosje apart mag gaan zitten om aan te sterken en te groeien.
Waardes zijn oke?
Geen ziekte oid in je bak?
Maar wel eentje die gewoon eet (wel vaak als laatste) en groeit, alleen als er een keer problemen in de bak zit, zoals bv een ziekte, is dat wel degene die er het eerste last van krijgt.
Als ik het zo van jouw hoort, dan denk ik dat die best wel een een poosje apart mag gaan zitten om aan te sterken en te groeien.
Waardes zijn oke?
Geen ziekte oid in je bak?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Zo ver ik weet heb ik geen ziekte of iets in de bak, en de waarde zijn ook oke.
Maar ik zal hem eens een tijdje apart zetten en kijken of hij wat aansterkt.
Hou jullie op de hoogte.
Maar ik zal hem eens een tijdje apart zetten en kijken of hij wat aansterkt.
Hou jullie op de hoogte.
Juwel trigon 350
ik zou hem juist niet apart zetten, maar proberen apart bij te voeren. Als je hem nu apart zet dan zal hij zeker bekomen, maar als je hem dan terug zet zal het weer als vanouds gaan.
275x65x60
-
jari4now
Ik sluit me deels aan bij Marco, maar als je hem apart zet kan hij wel ff bijkomen.
Als je hem dan weer terug wilt zetten, is het aan te raden de inrichting deels aan te passen, terretorium aanpassen... en zorg dan voor wat schuilmogelijkheden.
De kans bestaat dat als de vis wat aangesterkt is en de inrichting aangepast, dat ze hem wat meer met rust laten.
Mocht je hem laten zitten voer dan op verschillende plekken te gelijk, zodat het "pispaaltje"meer kans heeft ergens voedsel op te pikken.
Als je hem dan weer terug wilt zetten, is het aan te raden de inrichting deels aan te passen, terretorium aanpassen... en zorg dan voor wat schuilmogelijkheden.
De kans bestaat dat als de vis wat aangesterkt is en de inrichting aangepast, dat ze hem wat meer met rust laten.
Mocht je hem laten zitten voer dan op verschillende plekken te gelijk, zodat het "pispaaltje"meer kans heeft ergens voedsel op te pikken.
Ik heb hem toch apart gezet, ik denk dat als ik hem nog 1 week langer in de bak had gehad, dat die het niet zou hebben overleefd.
Het beestje is echt heel erg uitgehongerd.
Ik laat hem nu aansterken, en probeer hem gewoon terug te zetten, wordt het dan weer niets dan probeer ik iemand anders blij te maken met de discus, hopen dat die in die bak dan wel wat sterker blijft.
Het beestje is echt heel erg uitgehongerd.
Ik laat hem nu aansterken, en probeer hem gewoon terug te zetten, wordt het dan weer niets dan probeer ik iemand anders blij te maken met de discus, hopen dat die in die bak dan wel wat sterker blijft.
Juwel trigon 350