wazige ogen discus
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Re: wazige ogen discus
no3 is miniem gedaald, de kleur zit nu tussen de 40 en 80. Heb net ook weer mijn kraanwater gemeten, en daar is de no3 al 40.
Al no3 40 in kraanwater ? dat kan toch nietrudmer50 schreef:no3 is miniem gedaald, de kleur zit nu tussen de 40 en 80. Heb net ook weer mijn kraanwater gemeten, en daar is de no3 al 40.
Gr
Siena
Siena
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Het is toch echt zo, heb het diverse keren gecheckt.En mijn testsetje van HS is ook niet over de datum.
-
jari4now
Is het testsetje een druppeltest of strips???
Als ik me niet vergis heb je in Dordrecht water van Evides.....en heb even op hun site gekeken, zij hebben nergens een No3 van boven de 15 mg/l als jij het echt zo heb dan mag je hen bellen en zeggen dat er iest mis is met jou water.
Ik zit zelf in Kralingen (rotterdam) en daar was het eerste kwartaal van 2009 het hoogste en dat was 14,3 mg/l.
Hopelijk ligt het toch aan je testset......hoop het voor je vissen, want dan is de No3 van 80 mg/l niet juist en hebben ze het minder slecht als dat ik vreesde
[edit] http://www.evides.nl/nl/Drinkingwater/S ... fault.aspx
Als ik me niet vergis heb je in Dordrecht water van Evides.....en heb even op hun site gekeken, zij hebben nergens een No3 van boven de 15 mg/l als jij het echt zo heb dan mag je hen bellen en zeggen dat er iest mis is met jou water.
Ik zit zelf in Kralingen (rotterdam) en daar was het eerste kwartaal van 2009 het hoogste en dat was 14,3 mg/l.
Hopelijk ligt het toch aan je testset......hoop het voor je vissen, want dan is de No3 van 80 mg/l niet juist en hebben ze het minder slecht als dat ik vreesde
[edit] http://www.evides.nl/nl/Drinkingwater/S ... fault.aspx
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

van strips, en op de bodem van het setje staat 03-2010.
-
jari4now
Met alle beste bedoelingen hoor.....ik doe dit niet om je het leven zuur te maken, maar koop een druppeltest voor No3 of leen het bij iemand en doe de test nogmaals.
Mocht je er een gaan kopen probeer dan red sea of sera.
Teststrips zijn niet zo erg nauwkeurig....volgens mij is er hier op het forum zelfs wel eens een test geweest....Kevin??????
Mocht je er een gaan kopen probeer dan red sea of sera.
Teststrips zijn niet zo erg nauwkeurig....volgens mij is er hier op het forum zelfs wel eens een test geweest....Kevin??????
Volgens mij ook maar kan het zo snel niet vinden.jari4now schreef:Teststrips zijn niet zo erg nauwkeurig....volgens mij is er hier op het forum zelfs wel eens een test geweest....Kevin??????
Ik moet wel zeggen dat ik ook weleens een stripje in de bak hang voor het meten van n02 en no3.
Ben nu eenmaal een lui mens van nature
.
Ze zijn niet echt nauwkeurig, maar geven wel een indicatie.
Pas als zo'n stripje verkleurd, dan ga ik pas een druppel test doen, voor die waardes dan.
Tot nu toe maar 1x mee gemaakt met een bak boven en het stripje klopte toen wel aardig.
Maar in jouw geval twijfel ik daar nu wel aan, die waardes die je van water uit de kraan krijgt, lijken me niet correct.
Misschien kun je een beetje water mee nemen naar de maanvis en vragen wat zij er van vinden?
Ben nu eenmaal een lui mens van nature
Ze zijn niet echt nauwkeurig, maar geven wel een indicatie.
Pas als zo'n stripje verkleurd, dan ga ik pas een druppel test doen, voor die waardes dan.
Tot nu toe maar 1x mee gemaakt met een bak boven en het stripje klopte toen wel aardig.
Maar in jouw geval twijfel ik daar nu wel aan, die waardes die je van water uit de kraan krijgt, lijken me niet correct.
Misschien kun je een beetje water mee nemen naar de maanvis en vragen wat zij er van vinden?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Dat is een goed idee Kees, dan weet ik direkt of het aan de leidingen in mijn huis ligt. Want ik heb ongeveer een half jaar geleden een nieuwe HD ketel gekregen, waarbij ze veel nieuwe leidingen hebben gelegd. Als het goed is heeft de Maanvis precies hetzelfde kraanwater als ik, hij woont per slot vlak bij mij om de hoek.
Dit is een zeer interresant onderwerp, ik blijf het volgen, leer er veel van.
Laat je weten wat de uitslag is van je test.
Ik gebuik in mijn bakje ook strips, maar ben nu 3 maanden in Azie geweest dus de bak is verwaarloosd.
Laat je weten wat de uitslag is van je test.
Ik gebuik in mijn bakje ook strips, maar ben nu 3 maanden in Azie geweest dus de bak is verwaarloosd.
-
jari4now
Vanuit Azie nog discussen van b.v. Tony Tan of Wayne in je koffer meegesmokkelt???
ZO, en de bak heeft ook 3 maanden geen onderhoud gehad??
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
jari4now
Martin?????
Als je weer gaat ga eens kijken bij de kwekers of je wat kan mee krijgen(op laten sturen)
Maar wat Kees al zegt.....3 maand geen onderhoud aan je bak????????
Ps.1001ste bericht......zal me weer rustig terug trekken
Als je weer gaat ga eens kijken bij de kwekers of je wat kan mee krijgen(op laten sturen)
Maar wat Kees al zegt.....3 maand geen onderhoud aan je bak????????
Ps.1001ste bericht......zal me weer rustig terug trekken
-
mandyrademaker
- 0-200

of neem een watermonstertje mee naar je vissenwinkel, als je ook een aantal strippies voer koopt, doen ze het vast gratis of anders voor een klein bedrag!