koppel wisseld van partner ?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
rudmer50 Zuid-Holland
0-200
0-200

koppel wisseld van partner ?

Bericht door rudmer50 »

Hallo allemaal,
Ik dacht een koppeltje discussen te hebben, omdat ze al een keer eitjes hebben afgezet.
Nu is de rangorde en het koppel ineens veranderd. Eerst was mijn als laatstgekocht en mooiste discus een beetje de baas en vormde een koppel, maar nu is hij de laagste in rangorde, en heeft zijn of haar partner een andere partner die nu druk aan het poetsen zijn, en samen iedereen uit de buurt houden van het stuk kienhout. Ik dacht dat een discus het altijd bij een en dezelfde partner hield. Hoe kan dit ? :?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: koppel wisseld van partner ?

Bericht door Kees »

Het eerste legsel was toch ook niet bevrucht?
Je hoort het weleens dat 2 vrouwtjes samen een legsel maken, misschien is er nu toch een man uitgekozen?
Hmmm, zie hier een diepere onderzoek in :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
rudmer50 Zuid-Holland
0-200
0-200

Bericht door rudmer50 »

Zou kunnen, afwachten maar denk ik :kwnie:

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Yep, ben inderdaad wel nieuwsgierig of deze 2 eitjes gaan afzetten, en ze dan wel bevrucht gaan worden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
rudmer50 Zuid-Holland
0-200
0-200

Bericht door rudmer50 »

ja,, anders ik wel. Toch blijven mijn discussen erg schuw vindt ik. Gisteren kreeg ik iemand op visite, en die liep naar de bak toe,nou ik heb ze nog nooit zo snel van de ene naar de andere kant zien zwemmen. Je hoorde ze gewoon tegen de andere kant aan knallen, ( konden zeker niet snel genoeg afremmen ). Als ik s,morgens uit bed kom , schieten ze ook direct weg, en als ik dan een tijdje voor de bak ga zitten komen ze heel voorzichtig 1 voor 1 tevoorschijn. Misschien moet ik er toch nog 1 of 2 discussen bij doen, of ze hebben te veel plekken om zich te verstoppen ? :?:

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Het is wel een feit dat wanneer discussen de ruimte hebben om te schuilen, dan gebruiken ze die ook.
Maar mettertijd komen ze echt wel vaker.
Hoe zijn ze tijdens etenstijd?
Hier komen de meeste uit mijn hand eten, maar dat heeft wel een paar maanden geduurd.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
rudmer50 Zuid-Holland
0-200
0-200

Bericht door rudmer50 »

Ze komen wel sneller naar voren, maar zijn heel voorzichtig. Als ik te veel beweeg voor de bak, dan zijn ze alweer weg. Ik vindt het ook raar dat mijn coridorassen bijna nooit te zien zijn. Ik heb een paar keer gehad dat ze 's avonds als het donker is heel actief in een groepje omhoog en naar beneden zwemmen. Ze zijn ook best dik, en zien er goed uit. Misschien toch te veel licht in de bak. :kwnie:

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Kan, ik heb hier 3 T5 boven gehangen en dat werd duidelijk niet op prijs gesteld.
Zagen me schijnbaar door het felle licht in de bak, te laat aankomen en ja das dan schrikken :cry:
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie