3 soorten garnalen tegelijk zwanger

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Shaun81
0-200
0-200

3 soorten garnalen tegelijk zwanger

Bericht door Shaun81 »

Misschien dat jullie enige tips hebben,

Ik heb 3 vrouwtjes garnalen die tegelijk zwanger zijn :D , namelijk de:
Japonica
Vuurgarnaal
Kameleongarnaal

De kameleongarnaal is nieuw voor me en heb begrepen dat de garnaal in brakwater de eitjes los moet laten om ze evt te kunnen laten opgroeien. Klopt dat?

De vuurgarnaal heeft nu nog gele eitjes bij zich, wat hiermee te doen weet ik niet

De Japanico is een apart verhaal. Is begin juni ook bevrucht geweest en heeft helaas de eitjes te vroeg afgestoten. Maar is nu ook weer bevrucht. Alleen sinds een vanmiddag ligt de Japanico op haar zij en zwemt ze af en toe ondersteboven. Ik maak me zorgen dat de garnaal de nacht niet zal overleven :(

De waterwaardes zijn allemaal getest en geen problemen, ook geen nitriet-piek ofzo, heb water vandaag al 4 keer getest en afgelopen week ook als 3 keer. Heb vanmiddag laat nog water laten testen bij aquariumzaak op evt metalen in het water of andere stoffen maar daar kwam niks uit.

Mijn garnalen zitten nu nog in een aquarium waar ook blauwe tetra's, guppen, japanse algeneters zwemmen.

Hebben jullie tips om evt de bevalling goed te laten verlopen en evt de japanico op te laten knappen?

Ik heb nu snel een 40 liter bak opgestart, wat extra bacterieen bij gevoegd om zo misschien morgen de zwangere garnalen over te zetten, iets anders weet ik ook niet

Onderwerp auteur
Shaun81
0-200
0-200

Re: 3 soorten garnalen tegelijk zwanger

Bericht door Shaun81 »

Mijn Japonica is uiteindelijk toch overleden helaas :( weg garnaal weg eitjes :(
Met de rest van de zwangere lijkt het goed te gaan tot nu toe

warander
0-200
0-200

Bericht door warander »

Als ze raar gaan doen,toch water verversen.
heb je er wel lucht bij?

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Shaun81 schreef: De vuurgarnaal heeft nu nog gele eitjes bij zich, wat hiermee te doen weet ik niet
De eitjes komen vanzelf uit, als je geen te groot filter* hebt groeien ze gewoon op.
Shaun81 schreef:Mijn garnalen zitten nu nog in een aquarium waar ook blauwe tetra's, guppen, japanse algeneters zwemmen.
Die tetra's en de algeneter zullen allebei wel een jong garnaaltje lusten.

*Als je filteropeningen te groot zijn kan je er een kous voor doen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

richards
0-200
0-200

Bericht door richards »

Bij de japonica moeten de jongen ook opgroeien in brakwater.